• شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403022215538
  • خبرنگار : 50673

مدیرعامل آبفای هرمزگان خبرداد:

۵۸۰ کیلومتر لوله‌گذاری انتقال آب در هرمزگان انجام شد

۵۸۰ کیلومتر لوله‌گذاری انتقال آب در هرمزگان انجام شد

ایسنا/هرمزگان  مدیرعامل آبفای هرمزگان از ۵۸۰ کیلومتر لوله‌گذاری انتقال آب در این استان خبر داد و گفت: علاوه بر این، در دولت سیزدهم توسعه شبکه توزیع آب هرمزگان به طول ۵۴۴ کیلومتر انجام شده است.

عبدالحمید حمزه‌پور امروز شنبه (۲۲ اردیبهشت ماه)؛ در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: فقط طی همین مدت ۲۰۶ کیلومتر از شبکه آب هرمزگان از محل اعتبارات عمرانی، محرومیت‌زدایی و جاری به سرانجام رسید.

وی با بیان اینکه توجه دولت در استان هرمزگان برای رفع چالش‌های بسیار قدیمی جدی است اظهار کرد: در همین راستا جهاد آبرسانی به شهرها و روستاهای به‌ویژه مناطق کم برخوردار و دارای تنش آبی یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم و طرح‌های شاخص وزارت نیرو بوده که این مهم باعث افزایش رضایت‌مندی مردم به صورت میدانی و کاملا ملموس شده است.

نکته قابل تامل اینکه؛ بیش از ۴۰۰ روستای هرمزگان در ابتدای دولت سیزدهم با تانکر آبرسانی می‌شد و از این تعداد، مردم ۲۵۳ روستا به آب پایدار دسترسی پیدا کردند و این نشان می‌دهد که نهضت آبرسانی با تلاش و خدمت شبانه‌روزی همچنان در این استان ادامه دارد.

در حال حاضر سالانه ۲۵۰ میلیون مترمکعب از منابع مختلف برای تامین آب آشامیدنی مردم هرمزگان تولید، انتقال و توزیع می‌شود؛ از این میزان ۴۰ درصد از طریق چاه‌ها، ۳۵ درصد از طریق آب شیرین‌کن‌ها و ۲۵ درصد نیز از محل منابع سدها و بخشی از چشمه‌ها تامین می‌شود.

به گزارش ایسنا؛ هرمزگان با ۱۴ شهرستان و ۱۴ جزیره در خلیج همیشه فارس، بیش از دو میلیون نفر جمعیت دارد و از آن به عنوان پایتخت اقتصادی و دروزاه پیشرفت ایران یاد می‌شود و که هشت سال را به عنوان یک فرصت طلایی از دست داد و اینک علاوه بر عقب ماندگی در حوزه های مختلف، جبران آن هشت سال بر دوش دولت سیزدهم است و آمارها نشان می دهد ایران خصوصا هرمزگان در حال عبور از یک چالش و مانع بزگ قدیمی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha