• شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۷
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403022215781
  • خبرنگار : 50469

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام:

جاده پدافندی اربعین تا قبل از اربعین حسینی به بهره‌برداری می‌رسد

جاده پدافندی اربعین تا قبل از اربعین حسینی به بهره‌برداری می‌رسد

ایسنا/ایلام مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام از بهره‌برداری از جاده پدافندی اربعین تا قبل از فرا رسیدن ایام اربعین حسینی خبر داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: به منظور ارتقای نظارت و کنترل میدانی بر روند برگزاری کنگره عظیم اربعین حسینی و روان‌سازی تردد زائران در مرز بین‌المللی مهران، پروژه بهسازی و احداث جاده پدافندی ترمینال برکت به مرز شهید سلیمانی در حال اجرا است.

سیدزاهدین چشمه خاور اظهار کرد: تاکنون این پروژه ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و طبق برنامه‌ریزی، پیش‌بینی می‌شود تا قبل از برگزاری کنگره اربعین حسینی به بهره‌برداری برسد.

 وی افزود: این پروژه به طول ۷.۵ کیلومتر با هدف تسهیل در عبور و مرور زائران، به ویژه در پیک سفر اربعین و همچنین دسترسی سریع‌تر مقامات و یگان‌های امدادی به مرز، توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام و با اعتباری بالغ بر ۳۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در حال انجام است.

 چشمه خاور عنوان کرد: ایجاد جاده پدافندی یکی از کارهای مهم امسال است که توسط راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در حال انجام است.

 وی با بیان اینکه این پروژه نقش مهمی در ساماندهی تردد زائران اربعین حسینی و ارائه خدمات بهتر به آنان ایفا خواهد کرد، افزود: جاده پدافندی ترمینال برکت به مرز شهید سلیمانی از نظر امنیتی و پدافندی نیز حائز اهمیت است و امکان دسترسی سریع‌تر نیروهای امدادی به مرز را فراهم می‌کند.

 به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام یادآور شد: این پروژه شامل عملیات خاکبرداری به میزان ۲۰ هزار متر مکعب، خاکریزی ۱۳ هزار متر مکعب، اجرای بیس ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب و آسفالت بیش از ۱۲ هزار تن به همراه احداث ۷ دستگاه پل بزرگ و کوچک است. اربعین حسینی هرساله میزبان میلیون‌ها زائر از سراسر جهان است و جاده پدافندی ترمینال برکت به مرز شهید سلیمانی بدون شک در روان‌سازی عبور و مرور زائران و ارائه خدمات بهتر به آنان نقش کلیدی خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha