• شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403022215840
  • خبرنگار : 50124

۳۰ هکتار زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت در چهارمحال و بختیاری واگذار شد

۳۰ هکتار زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت در چهارمحال و بختیاری واگذار شد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تاکنون ۱۳ هزار و ۶۳۱ نفر در طرح جوانی جمعیت برای دریافت زمین در استان ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: تاکنون ۳۰ هکتار زمین به متقاضیان در این استان واگذار شده است.

خدایار باقری ۲۲ اردیبهشت‌ماه در اولین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری با اشاره به واگذاری زمین به خانواده‌های دارای چهار و سه فرزند در طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، اظهار کرد: تاکنون ۱۳ هزار و ۶۳۱ در این طرح برای دریافت زمین رایگان ثبت‌نام کرده‌اند که این تعداد ۱۳ هزار و ۱۹۸ خانواده شهری و ۴۳۳ خانوار روستایی هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری افزود: از تعداد خانوارهای ثبت‌نام کننده برای دریافت زمین در طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده ۷۷۲۵ خانواده دارای فرزند سوم و ۵۴۷۳ نفر دارای فرزند چهارم هستند، سن فرزند اول خانواده باید متولد ۸۳/۱/۱ به بعد باشد.

وی با بیان اینکه ۶۳۸۲ خانوار برای دریافت زمین در طرح جوانی جمعیت پرونده تشکیل داده‌اند، گفت: تاکنون به ۲۸ درصد از متقاضیان زمین واگذار و قرارداد منعقد شده است.

باقری با تاکید بر اینکه از ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری در ۲۲ شهر زمین در طرح جوانی جمعیت تخصیص داده شده است، خاطرنشان کرد: در یک شهر به ۱۰۰ درصد متقاضیان زمین تخصیص داده شد، لردگان با ۴۱۶۸ ثبت‌نامی بیش‌ترین متقاضیان در این طرح را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بعد از دو سال از تحویل زمین در طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده به متقاضیان ماهیانه دو میلیون تومان به مدت هشت سال دریافت می‌شود، گفت: تاکنون ۳۰ هکتار زمین به ارزش ۱۴ هزار میلیارد تومان در این طرح واگذار شده است. 

پرداخت ۵۵۶ میلیار ریال هزینه درمان ناباروری از سوی بیمه سلامت

در ادامه علیرضا اصغرزاده، مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال‌ و بختیاری با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم اقدامات مطلوبی در راستای باروری و درمان ناباروری انجام شده است، اظهار کرد: در راستای ارتقای سطح بیمه همگانی، بسته‌هایی طراحی و اجرا شد که پوشش دهنده خدمات باروری و ناباروری هستند. 

وی افزود: به منظور عملیاتی شدن قانون جوانی جمعیت و افزایش نرخ رشد، تسهیل فرآیند دسترسی به خدمات ناباروری و پوشش خدمات باروری و ناباروری، پنج بسته خدماتی ارائه شد و طبق مصوبات شورای عالی بیمه بسیاری از هزینه‌های ناباروری تحت پوشش قرار گرفت. 

اصغرزاده با اشاره به اینکه زوجین نابارور با مراجعه به واحد میزخدمت بیمه سلامت، نشان‌دار شده و از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند می‌شوند، تصریح کرد: هزینه زایمان طبیعی به طور کامل و ۹٠ هزینه زایمان سزارین پرداخت خواهد شد. 

اصغرزاده گفت: در سال گذشته، ۱۸هزار بار مراجعه بیماران نشان‌دار را شاهد بودیم که بیمه سلامت ۹٠ میلیارد ریال هزینه پرداخت کرده است. 

مدیرکل بیمه سلامت عنوان کرد: ۲۹ هزار مورد مراجعه بارداری با پرداخت ۵۵ میلیارد ریال،  ۲۶۲۸ مورد مراجعه سزارین با پرداخت ۲۲۳ میلیارد ریال و ۲۶۶٠ مورد مراجعه زایمان طبیعی با پرداخت ۱۷۱میلیارد ریال به موسسات طرف قرارداد را شاهد بودیم. 

وی خاطرنشان کرد: مجموعا در سال گذشته، ۵۵۶ میلیاردریال هزینه باروری و ناباروری به موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت پرداخت شده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha