• شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403022215967
  • خبرنگار : 50035

معاون میراث‌فرهنگی استان اعلام کرد

آغاز کاوش در خیابان باباطاهر همدان

آغاز کاوش در خیابان باباطاهر همدان

ایسنا/همدان معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از آغاز کاوش در خیابان باباطاهر همدان خبر داد و گفت: فعلا به صورت غیررسمی کارهای مقدماتی کاوش نظیر ترانشه‌گذاری و فریز محدوده انجام شده است.

حمیدرضا حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: هنوز به صورت رسمی مجوز کاوش در محدوده ابتدایی خیابان باباطاهر، یعنی جایی که دیواره آجری تاریخی یک بنا که براساس شواهد مربوط به دوره متأخر اسلامی است، صادر نشده اما به صورت ضمنی موافقت شده است.

وی با بیان اینکه معمولا روند صدور مجوز کاوش طولانی بوده و حدود دو ماه به طول می‌انجامد، تصریح کرد: با توجه به اینکه این مورد نیازمند اقدام سریع است، قول صدور سریع مجوز طی چند روز آینده داده شده و فعلا کارهای مقدماتی کاوش به سرپرستی محمد شعبانی، کارشناس باستان‌شناسی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان آغاز شده است.

آغاز کاوش در خیابان باباطاهر همدان

به گفته حیدری، در آن قسمت از پروژه که آثار تاریخی کشف شده و باید کاوش انجام گیرد، عملیات پیاده‌راه‌سازی متوقف شده و به عبارتی محدوده فریز شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال انجام کارهای مقدماتی به منظور کاوش هستیم، درباره قسمت سیمان و منهول شده خیابان باباطاهر گفت: قسمت منهول شده با تشخیص شعبانی، باستان‌شناس ما انجام شده است.

آغاز کاوش در خیابان باباطاهر همدان

حیدری با تأکید بر اینکه با شهرداری منطقه ۴ و پیمانکار در انجام کاوش و ادامه عملیات پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر کاملا هماهنگ هستیم، درباره کشف دیواره دوم در همان محدوده اولیه اثر کشف شده خاطرنشان کرد: دیواره یافت شده قسمتی از بناست ‌و دیواره دومی در کار نیست.

وی با ابرازامیدواری از اینکه انجام کاوش نتایج خوبی برای مردم داشته باشد، یادآور شد: دو طرف خیابان حفاری شده است و اگر پس از انجام کاوش آثار درخوری کشف شود و قابلیت داشته باشد، سایت‌موزه کوچکی ایجاد می‌کنیم تا اشیاء تاریخی در معرض دید عموم قرار گیرد و در واقع به جاذبه‌ای برای بافت تاریخی همدان و کل استان تبدیل شود.

آغاز کاوش در خیابان باباطاهر همدان

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha