• شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403022216018
  • خبرنگار : 50598

استاندار:

موضوع‌های جهش‌پذیر و مشارکت‌پذیر در زیست‌بوم استان مرکزی شناسایی شوند

موضوع‌های جهش‌پذیر و مشارکت‌پذیر در زیست‌بوم استان مرکزی شناسایی شوند

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه بسیاری از طرح‌های نیمه‌تمام استان امسال باید تعیین تکلیف شوند، گفت: موضوع‌های جهش‌پذیر و مشارکت‌پذیر در زیست‌بوم استان باید شناسایی و تعیین شوند.

فرزاد مخلص‌الائمه امروز (۲۲ اردیبهشت ماه) در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی، اظهار کرد: شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان از مهمترین شوراهای استان است. در سال ۱۴۰۱ تمام امتیازات لازم شورا را کسب کردیم.

وی ادامه داد: سال گذشته ۲۳ طرح‌ جامع توسعه و عمران شهرها و چند مورد الحاق به شهرها داشتیم که این طرح‌ها چند دهه معطل مانده بود. پارسال در حوزه اشتغال ۱۷۸ درصد توفیق داشتیم که احتمالاً رتبه اول یا دوم کشور را می‌توانیم کسب کنیم.

مخلص‌الائمه‌ با تاکید بر اینکه مدیران کل دستگاه‌ها باید برای گرفتن سهمیه‌ها و اعتبارات پیشتاز باشند، گفت: بسیاری از موفقیت‌های دستگاه‌ها به اطلاع مردم نمی‌رسد و مدیران کل باید به این مهم، توجه ویژه‌ای داشته باشند و اگر لازم است از جیب خودشان برای حوزه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی خرج کنند.

او بیان کرد: افزایش قابل توجهی در تحقق درآمدهای استان داشته‌ایم و کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان باید با حضور ذی‌نفعان به‌صورت میدانی برگزار شود.

وی گفت: پروژه بیمارستان خمین بعد از ۱۳ سال، سال گذشته پایان یافت و نیمه ابتدایی امسال، تعداد قابل توجهی از طرح‌های نیمه‌تمام را پایان می‌دهیم. تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، اولویت دولت است و در همین راستا برای اولین‌بار در تاریخ استان، بعضی از پروژه‌ها را شبانه‌روزی کردیم.

استاندار مرکزی درباره برنامه‌های استان مرکزی در حوزه تحقق شعار سال، گفت: معیارهای شناسایی زنجیره‌های با ارزش اقتصادی و اجتماعی بالا در استان مشخص شده که شامل حلقه‌هایی برای جبران عقب‌ماندگی‌ها بویژه در بحث خام‌فروشی، حلقه‌های مفقوده در زنجیره ارزش، حلقه‌های دارای قابلیت مشارکت‌پذیری گسترده مردم، حلقه‌های دارای قابلیت جهش‌پذیری و حلقه‌های مبتنی بر نقاط قوت منطقه و مقوی هویت استان است.

وی با بیان اینکه هر رویداد اقتصادی در کشور، یک حلقه‌اش به استان مرکزی برمی‌گردد، ادامه داد: موضوعات جهش‌پذیر و مشارکت‌پذیر در زیست‌بوم استان باید شناسایی و تعیین شوند. 

مخلص‌الائمه با اشاره به تمدید مهلت ثبت نام طرح استخدامی شهید زین‌الدین، افزود: باید نیروهای توانمند، جوان، انقلابی و جهادی در دستگاه‌های اجرایی جذب شوند.

سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز اظهار کرد: در بسیج، ظرفیت‌های خوبی وجود دارد که اگر به آنها نگاه ویژه داشته باشیم، می‌توانند در بحث جهش تولید موثر واقع شوند.

وی با اشاره به وجود ۷۶۰ صندوق قرض‌الحسنه و ۵۰ تعاونی وابسته به بسیج در حوزه کشاورزی، گفت: این تعاونی‌ها می‌توانند در ترویج و مردمی‌ کردن آب و خاک در کنار جهاد کشاورزی باشند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: مجموعه علمی و پژوهشی ما بویژه تعاونی‌های دانش‌بنیان می‌توانند در کنار مجموعه‌های دیگر فعال باشند. سازمان اردویی بسیج سازندگی می‌تواند کمک‌های بسزایی در حوزه گردشگری داشته باشند.

نوربخش عسگری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی با اشاره به الزامات و برنامه‌های تحقق شعار سال ۱۴۰۳ در استان مرکزی، اظهار کرد: تدوین برنامه عملیاتی جهش تولید با تاکید بر تکمیل ابزارهای تولید، افزایش بهره‌وری، استفاده از ظرفیت‌های خالی در بخش کشاورزی بویژه در زمینه محصولات گلخانه‌ای، تولیدات دامی و طیور، شیلات و بحث آبیاری مدرن و مکانیزه از برنامه‌های اصلی بخش کشاورزی در استان است.

وی ادامه داد: تدوین برنامه عملیاتی جهش تولید با تاکید بر تجاری‌سازی صنایع خلاق، محصولات فرهنگی، فناوری‌های نرم و توسعه صنعت گردشگری و صنایع دستی، ارائه برنامه عملیاتی حفظ محیط زیست و منابع طبیعی استان با توجه به مدیریت بهینه منابع آبی استان از جمله الزامات تحقق شعار سال است.

عسگری بیان کرد: ارائه برنامه عملیاتی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و بهبود معیشت و افزایش سطح رفاه مردم استان، اولویت‌بندی و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های زیرساختی مرتبط با جهش تولید و اجرای برنامه عملیاتی تحقق حقوق دولتی و بهره مالکانه دولت در حوزه معادن، اهم برنامه‌های امسال در استان است.

وی اضافه کرد: تکمیل طرح‌های تولیدی نیمه‌تمام و احیای واحدهای تولیدی راکد، بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی استان با استفاده از ظرفیت‌های خالی بنگاه‌های تولیدی و تکمیل زنجیره ارزش تولید، از دیگر الزامات و برنامه‌های تحقق شعار سال در استان مرکزی است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha