• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403022316259
  • خبرنگار : 50204

چند درصد دانش‌آموزان استان مرکزی بازمانده از تحصیل هستند؟

چند درصد دانش‌آموزان استان مرکزی بازمانده از تحصیل هستند؟

ایسنا/مرکزی مدیر امور زنان و خانواده دادگستری استان مرکزی اینکه در استان مرکزی تقریبا ۱۲ هزار دانش آموز تحصیل می کنند، گفت: ۱.۲ درصد این دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل هستند.

راحله اسفندانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در ماده ۳ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و آیین‌نامه ماده ۶ حمایت از اطفال و نوجوانان، مصادیق اطفال و نوجوانان در معرض آسیب بیان شده که یکی از بندها مربوط به بازماندگان از تحصیل است.

وی افزود: بر اساس این قانون و آیین‌نامه از دستگاه‌های عضو ماده ۶ از جمله آموزش‌وپرورش از طریق دادستانی به عنوان مدعی‌العموم مطالبه‌گری می‌شود که امسال تقریبا ۹ جلسه در این خصوص برگزار شده و با هم‌افزایی دستگاه‌هایی همچون بهزیستی، کمیته امداد و دانشگاه علوم پزشکی این افراد احصا و شناسایی شده‌اند. آموزش‌وپرورش با هماهنگی ثبت احوال این افراد را لیست کرده اما گاه در شناسایی افراد نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها هستیم. به همین دلیل این لیست در جلسات مطرح می شود و با ادارات دیگر هماهنگی لازم صورت می‌گیرد.

اسفندانی با اشاره به اینکه در استان مرکزی تقریبا ۱۲ هزار دانش‌آموز تحصیل می‌کنند، ادامه داد: ۱.۲ درصد این دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل هستند که با اقدامات صورت گرفته، تقریبا ۱۵ درصد این افراد شناسایی شده و در مدرسه ثبت‌نام کرده‌اند و باقی آنها در مسیر پیگیری‌های ویژه آموزش‌وپرورش قرار دارند.

مدیر امور زنان و خانواده دادگستری استان مرکزی با اشاره به اهم علل بازماندگی از تحصیل در این دانش‌آموزان تصریح کرد: متاسفانه وضعیت اقتصادی، معلولیت شدید ذهنی-جسمی، بدسرپرستی خانواده و بیماری‌های صعب‌العلاج، عمده علل بازماندن برخی کودکان از تحصیل به شمار می‌رود که در این راستا هماهنگی لازم جهت انجام اقدامات در این خصوص با دستگاه‌های ذیربط صورت می‌پذیرد.

اسفندانی خاطرنشان کرد:  کودکان بازمانده از تحصیل به کودکانی اطلاق می‌شود که به هیچ‌وجه ثبت نامی در مدرسه نداشته‌اند اما به افرادی که در میانه راه ترک تحصیل می‌کنند، تارک تحصیل گفته می‌شود که این مورد نیز بررسی می‌شود.

وی تاکید کرد: همچنین فرمانداری‌ها می‌توانند با استفاده از ظرفیت دهیاری‌ها و بخشداری‌ها در شناسایی این افراد همکاری  کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیر امور زنان و خانواده دادگستری استان مرکزی در خصوص دفتر حمایت از حقوق زنان، اطفال و نوجوانان گفت: این دفتر در این حوزه زیر نظر دادستانی فعالیت می‌کند و در اکثر شهرستان‌ها فعال شده و افراد می‌توانند با مراجعه به این دفاتر در راستای رفع مشکلات خود پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha