• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403022316514
  • خبرنگار : 50229

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز:

اجرای طرح‌های ‌مهندسی، نقش کلیدی در کاهش خاموشی‌های ناخواسته دارد

اجرای طرح‌های ‌مهندسی، نقش کلیدی در کاهش خاموشی‌های ناخواسته دارد

ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز بر اهمیت و نقش کلیدی طرح‌های مهندسی در کاهش و بروز خاموشی‌های ناخواسته تاکید کرد.

محمد فراتی امروز، ۲۳ اردیبهشت ماه در جلسه کارگروه مهندسی این شرکت اظهار کرد: شبکه برق اهواز شبکه گسترده‌ای است و به دلیل قدمت شبکه مشکلات بسیار زیادی دارد.

وی افزود: بعضی از آمار نشان می‌دهد عقب افتادگی‌هایی هست که در حق استان اجحاف شده، به گونه‌ای که متوسط بار فیدرها ۱۰ مگاوات است.

فراتی خطاب به مدیران و کارکنان شرکت توزیع برق اهواز اضافه کرد: کار شما واقعا با ارزش است و نقش کلیدی در استانداردسازی شبکه‌ها دارید. شما می‌توانید با طراحی و نظارت دقیق عمر شبکه را مثلا از ۱۰ سال به ۲۰ سال برسانید و می‌توانید ۷۰ تا ۸۰ درصد خاموشی‌های واحد بهره‌برداری را با اجرای طرح‌های مهندسی و زیرساختی کاهش دهید.

به گزارش ایسنا، وی ضمن تاکید بر اجرای طرح‌های مهندسی پیش از پیک بار شبکه گفت: لازم است شبکه فشار ضعیف جهت پایداری بازدید شود و عیوب این شبکه و ترانس‌ها شناسایی و مورد بررسی قرار گیرد.

فراتی ادامه داد: برآورد اجناس موردنیاز جهت اقدامات اصلاحی، بررسی بار بالای شبکه در محدوده غیر استاندارد، ترانس‌ها و اقدامات اصلاح شامل اصلاح کابل معیوب ترانس، اصلاح اتصالات سست و در صورت بار غیر استاندارد صدور دستور کار تعویض و یا نصب ترانس جدید، اصلاح اتصالات و جمپرهای فشار ضعیف، اصلاح گراند شبکه، اصلاح اتصالات معیوب زین و هات‌لاین و اصلاح سیستم حفاظتی ترانس برقگیر و بررسی ولتاژ ترانس و مشترک و در صورت نیاز افزایش تپ ترانس و همچنین تعویض ترانس‌های روغن‌ریزی نقش اساسی در پایداری شبکه برق دارد.

وی تاکید کرد: از مهمترین اهداف ما در صنعت برق، ضمن اجرای طرح‌ها و اقدامات فنی و تبلیغی ابلاغی از سوی وزارت نیرو و توانیر در راستای گذر از پیک بار تابستان ۱۴۰۳، جلب رضایت شهروندان بوده که برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha