• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403022316559
  • منبع : روابط عمومی برنامه

مدیر درمان تامین اجتماعی:

۵۴ درصد جمعیت هرمزگان عضو تامین اجتماعی هستند

۵۴ درصد جمعیت هرمزگان عضو تامین اجتماعی هستند

ایسنا/هرمزگان مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان با اشاره به اینکه ۵۴ درصد جمعیت استان هرمزگان عضو خانواده تامین اجتماعی هستند، گفت: تعداد بیمه شده تامین اجتماعی در سال گذشته تقریبا یک میلیون و ۷۱ هزار نفر یعنی ۵۴ درصد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

غلامعباس مومنی امروز یکشنبه (۲۳ اردیبهشت ماه)، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مراکز درمانی تامین اجتماعی در تمامی استان وجود دارد، افزود: مراکز درمانی بیمارستان خلیج فارس، پلی کلینیک ولیعصر (عج)، درمانگاه بعثت و درمانگاه پایانه باربری بندرعباس، درمانگاه میناب، درمانگاه رودان، درمانگاه قشم، درمانگاه بندرلنگه و درمانگاه جاسک از مجموعه‌های درمانی تامین اجتماعی استان هرمزگان به شمار می‌روند.

وی به تعداد تخت های فعال در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان اشاره و اظهار کرد: تخت‌های فعال مراکز درمانی تامین اجتماعی استان هرمزگان ۲۱۷ تخت که آنها نیز متعلق به بیمارستان خلیج فارس بندرعباس است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان اظهار کرد: بیمه تامین اجتماعی استان با بیشتر بیمارستان‌ها قرارداد دارد به طور مثال می توان به ۴۵۴ کلینیک خصوصی و ۲۴۷۵ تخت در ۲۴ بیمارستان استان اشاره کرد که به صورت غیرمستقیم تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

مومنی با اشاره به افزایش زاد و ولد در بیمارستان تامین اجتماعی بندرعباس افزود: طبق آمارها در سال گذشته ۲۲۶۹ زایمان طبیعی در بیمارستان خلیج فارس انجام شده که نسبت به سال گذشته که آمار ۲۱۱۸ زایمان بوده رشد داشته است.

وی به کاهش عمل سزارین در این بیمارستان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۱۳۴۳ عمل سزارین در این بیمارستان انجام شده که نسبت به سال گذشته که ۱۴۰۶ عمل بوده کاهش داشته است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان تاکید کرد: رشد صعودی در زایمان طبیعی در هرمزگان قابل توجه بوده و نسبت زایمان طبیعی به سزارین نسبت به کشور بیشتر است.

به گزارش ایسنا؛ هرمزگان بیش از دو میلیون نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha