• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403022316566
  • خبرنگار : 50189

معاون هلال احمر استان کرمان عنوان کرد

افراد غیر حرفه‌ای در زمان حوادث باعث القا نیازهای کاذب می‌شوند

افراد غیر حرفه‌ای در زمان حوادث باعث القا نیازهای کاذب می‌شوند

ایسنا/کرمان معاون بهداشت و درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: در امدادرسانی باید نیازی را پاسخ دهیم که آسیب دیده نمی‌تواند آن را برطرف کند اما متاسفانه برخی اوقات نیازی که مردم خودشان می‌توانند آن را تامین کنند، القا می‌کنیم.

مجید اشرف‌گنجویی در حاشیه حضور در خبرگزاری ایسنا به مناسبت هفته هلال احمر، در گفت و گو با خبرنگاران این مجموعه اظهار کرد: ارتباط هلال احمر با رسانه و اطلاع رسانی عمومی، ویژه است و نقش خبر و خبررسانی در مدیریت سوانح و حوادث، بخشی از مدیریت است.

وی افزود: چنانچه پوشش خبری حوادث و اطلاع رسانی هم جهت باشد، باعث پیشرفت در کار مدیریت سوانح می‌شود و دغدغه مردم کاهش یابد.

اشرف گنجویی ادامه داد: زمانی که مدیریت سوانح در یک پازل مدیریتی عمل کند، کار جمع می شود اما متاسفانه در حوادث همه بخش‌ها متفرق عمل می‌کنند که موجب آسیب دیدن اعتماد عمومی به دستگاه‌های امدادی می‌شود و این آسیب سختی است و نمی‌توان حادثه را جمع کرد.

وی اظهار کرد: برخی مدیران حوادث را یک موقعیت برای دیده شدن می‌دانند که خبرنگاران در این زمینه باید هوشیار عمل کنند.

اشرف گنجویی هلال احمر را یک نهاد خیریه و عام‌المنفعه عمومی دانست و افزود: بیش از ۸۰ درصد ورود ما به حوادث توسط داوطلبان است. 

وی تصریح کرد: جذب داوطلبان و توسعه اهداف هلال احمر به حوزه خبر و فرهنگسازی مرتبط است.

مردم به فراگیری آموزش های امداد و نجات حساس شوند

به گزارش ایسنا، کریمی افشار معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز به ایسنا گفت: آموزش، صرفه‌جویی در منابع مالی را به دنبال دارد.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها مردم را حساس کنند که آموزش‌های امداد و نجات را ببینند، بیان کرد: با دانستن کوچکترین موارد می‌توانید جان خانواده‌تان را نجات دهید به طور مثال در زمان سکته قلبی یک cpr  معمولی جان فرد را نجات می‌دهد. لذا رسانه‌ها حساس سازی مردم به فراگیری آموزش‌ها را انجام دهند.

کریمی افشار بر لزوم آگاهسازی مردم تاکید کرد و افزود: در سال گذشته جمعیت هلال احمر استان کرمان در عملکرد آموزشی رتبه برتر کشور را کسب کرد به طوری که در حوزه آموزش کمک‌های اولیه به ۱۴ هزار و ۹۲۷ نفر آموزش دادیم و فقط در ایران همه آموزش‌ها رایگان است.

وی با بیان این مطلب که مرکز آموزش جمعیت هلال احمر کرمان در کشور بی نظیر است، تصریح کرد: سازه‌های آموزش این مرکز به روزرسانی شده است.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان کرمان عنوان کرد: متاسفانه برای بروز حادثه خودمان را آماده نمی‌کنیم در حالی که استان و کشور ما حادثه خیز است.

افراد غیر حرفه‌ای در زمان حوادث باعث القا نیازهای کاذب می‌شوند


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha