• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403022316581
  • خبرنگار : 50549

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی خبر داد

افزایش ۴۳ درصدی وام ازدواج در سال ۱۴۰۲

افزایش ۴۳ درصدی وام ازدواج در سال ۱۴۰۲

ایسنا/خراسان رضوی دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی گفت: میزان پرداختی وام ازدواج  در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل ۴۳ درصد افزایش داشته است.

حمید صفایی نیکو در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص تعداد پرونده‌های تشکیل شده جهت تسهیلات فرزندآوری در استان اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ در شبکه بانکی استان ۱۰۹ هزار و ۸۲۳ فقره پرونده تشکیل و از این تعداد ۷۶ هزار و ۹۶۷ فقره به مبلغ ۵۱ هزار و ۸۰۹ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی بیان کرد: به ۷۰ درصد پرونده‌های وام فرزندآوری در خراسان رضوی که از سال ۱۴۰۲ در نوبت بوده، پرداخت انجام شده است. در سال ۱۴۰۲ از ۲۳ هزار و ۹۷ فقره پرونده متقاضیان وام مذکور، ۱۹۴۵ فقره در انتظار اخذ وام هستند و ۱۸۱۸ فقره نیز توسط بانک به دلایلی چون انصراف، عدم شرایط لازم و... رد شده‌اند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی افزود: پرداخت وام فرزندآوری در سال ۱۴۰۳ در خراسان رضوی ابلاغ شده اما هنوز آماری از شبکه بانکی استان به شورای هماهنگی بانک‌ها اعلام نشده است.

صفایی نیکو عنوان کرد: در سال جاری میزان وام فرزندآوری نسبت به سال گذشته تغییراتی داشته که بر این اساس برای فرزند اول ۴۰۰ میلیون ریال، فرزند دوم ۸۰۰ میلیون ریال، فرزند چهارم یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و فرزند پنجم به بعد ۲ میلیارد ریال تعیین شده است.

وی با اشاره به تعداد پرونده‌های تشکیل شده برای وام ازدواج در استان تصریح کرد: تعداد پرونده‌های معرفی شده به شعبه ۷۰ هزار و ۶۴۲ نفر بوده که از این تعداد ۶۷ هزار و ۳۰ فقره تسهیلات پرداخت شده است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی در خصوص میزان رقم پرداختی وام ازدواج در سال ۱۴۰۲  گفت: میزان این رقم برای بانوان زیر ۲۳ سال و آقایان زیر ۲۵ سال ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و برای بانوان بالای ۲۳ و آقایان بالای ۲۵ سال یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بوده است. میزان پرداختی وام ازدواج در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل آن ۴۳ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha