• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403022316629
  • خبرنگار : 50187

معاون استاندار کرمان خواستار شد

ضرورت حمایت از محصولات داخلی استان کرمان

ضرورت حمایت از محصولات داخلی استان کرمان

ایسنا/کرمان معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با گلایه از عدم پشتیبانی از تولیدات و محصولات داخل استان گفت: یک سال است که مصوبه شورای تامین استان را مبنی بر اولویت تهیه و تامین نیاز ادارات، صنایع و شرکت‌ها از تولیدات داخلی گرفته‌ایم.

امیر حسن‌زاده امروز ۲۳ اردیبهشت ماه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به توانمندی شرکت‌های فناور کوچک و متوسط حوزه آی‌تی استان اظهار کرد: این شرکت‌ها بعضا از کشورهای اروپایی ثبت سفارش دارند، اما ادارات، صنایع و شرکت‌های کرمانی، سفارشات خود را از خارج استان انجام می‌دهند.

وی با گلایه از این مسئله و عدم پشتیبانی از تولیدات و محصولات داخل استان گفت: یک سال است که مصوبه شورای تامین استان را مبنی بر اولویت تهیه و تامین نیاز ادارات و صنایع و شرکت‌ها از تولیدات داخلی گرفته‌ایم.

معاون اقتصادی استاندار کرمان با تاکید بر اینکه امسال در خرید تولیدات داخلی و اجرای این مصوبه جدی پیگیری می‌کنیم و باید شاهد پشتیبانی و عملکرد قوی ادارات دولتی و صنایع از آن باشیم، افزود: استفاده ادارات، صنایع و شرکت‌های کرمانی از کالاها و محصولات تولیدی داخل استان، بهره‌گیری از خدمات شرکت‌های فناور و آی‌تی استان و عقد قرارداد بیمه با دفاتر استانی، سه ملاک برای ارزیابی و نحوه عملکرد آنها خواهد بود.  

وی گفت: مجموعه‌ها و افرادی که در این زمینه همکاری نداشته باشند به منزله ترک فعل محسوب می‌شود.

حسن زاده بیان کرد: کرمان را کرمانی‌ها باید بسازند، دستور استاندار بر سختگیری در این مورد و جوابگوی مردم هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان "«رمان آیدکس ۲۰۲۴"» که ۲۴ تا ۲۷ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی داخلی و خارجی در این همایش حضور دارند و لذا همه دستگاه‌ها باید در پنل‌های تخصصی شرکت کنند.

حسن‌زاده همچنین از سفر قریب‌الوقوع وزیر صمت به استان کرمان خبر داد و گفت: حوزه صنعت، فرش و خودرو در برنامه‌های سفر وزیر به کرمان دیده شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha