• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۹
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403022316686
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام کرد

هشدار نسبت به وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع در کهگیلویه و بویراحمد

هشدار نسبت به وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع در کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پیش‌بینی‌ها در زمینه وقوع آتش‌سوزی در جنگلها و مراتع، گفت: صیانت از جنگل‌ها و مراتع استان وظیفه یک دستگاه یا یک شخص نیست و همه ما در این زمینه مسئول هستیم.

سید علی معتمدی‌پور روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران، نسبت به احتمال وقوع آتش‌سوزی‌ها هشدار داد و افزود: در سال زراعی اخیر، بارش‌های بسیار خوبی داشتیم که هم به لحاظ کمیت و هم پراکندگی قابل توجه بودند و همین موضوع باعث شده که سطح پوشش مراتع بسیار وسیع شود و این موضوع هم یک مزیت است و هم یک خطر بالقوه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه همه ادارات در اطفای حریق مراتع و جنگل‌های استان موظف به همکاری هستند، اظهارکرد: با فرا رسیدن فصل گرما و با خشک شدن علفزارها و سطح پوشش مراتع، پیش‌بینی می‌شود که آتش‌سوزی‌هایی را در روزها و ماه‌های آتی داشته باشیم که ضروری است همه ادارات به ویژه خانواده جهاد کشاورزی با محوریت منابع‌طبیعی، بیش از گذشته آمادگی لازم را داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین از کشاورزان خواست تا به هیچ عنوان بقایای گیاهی مزارع خود را بعد از برداشت، آتش نزنند که این کار علاوه بر آسیب جدی به بافت خاک و میکروارکانیسم‌های مفید خاک، موجب سرایت آتش به مراتع و جنگل‌ها خواهد شد.

معتمدی‌پور تصریح کرد: نقش جوامع محلی و سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد در پیشگیری و کاهش وقوع آتش‌سوزی‌ها بسیار موثر و پررنگ است که در این زمینه نیازمند یک انسجام و هماهنگی بین جوامع محلی و دولت در کاهش یا عدم آسیب به سرمایه ارزشمند این استان در جنگلها و مراتع هستیم.

به گزارش ایسنا، استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن حدود ۸۷۴ هزار هکتار جنگل، ۱۶ درصد از جنگل‌های زاگرس دارد که حفظ و نگهداری از آنها یک اولویت حیاتی برای جهاد کشاورزی این استان است. همچنین میزان مراتع این استان ۵۱۹ هزار هکتار است.

انتهای یپام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha