• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۱
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403022316688
  • خبرنگار : 50660

امدادرسانی جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری به بیش از ۱۵ هزار نفر در سال گذشته

امدادرسانی جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری به بیش از ۱۵ هزار نفر در سال گذشته

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: در سال گذشته، ۳۹۹۰ امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری در قالب ۱۳۵۷ تیم عملیاتی به ۱۵هزار و ۹۳۵ نفر در ۷۸۰ حادثه امدادرسانی کردند.

مسعود مثنوی ۲۳ اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: خبرنگاران پل ارتباطی بین جمعیت هلال احمر و مردم هستند و پتانسیل بالا برای انعکاس اخبار دارند که باعث می‌شود جهاد تبیین محقق شود.

مثنوی خدمت‌رسانی امدادی در استان را در قالب ۲۴ پایگاه ثابت و موقت و تیم‌های عملیاتی در مواقع بحرانی عنوان کرد و گفت: سه پایگاه جاده‌ای جمعیت هلال احمر در شهرهای طاقانک، صمصامی و سامان در حال ساخت هستند.

وی از تجهیز ۳۰ میلیارد ریالی پایگاه‌های امدادی چهارمحال بختیاری در سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری از طریق ۲۴ پایگاه امدادی، ۱۴۷ خانه هلال، ۳۴۷ کانون جوانان، یک داروخانه و دو مرکز توانبخشی خدمات خود را به مردم ارائه می‌دهد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان از فعالیت داوطلبانه ۹۵۰ امدادگر و نجاتگر، بیش از ۴۰ هزار عضو جوان و ۲۴ هزار عضو داوطلب در استان خبر داد و تصریح کرد: تعداد اعضای جمعیت هلال احمر در دو سال گذشته ۲۵ هزار نفر بوده است و اکنون به بیش از ۶۵ هزار نفر رسیده است که در جذب عضو از استان‌های برتر بودیم.

مثنوی در ادامه از ۲۲ مورد سفر مدیران کشوری جمعیت هلال احمر به استان در ۲۱ ماه گذشته خبر داد و گفت: شعب سازماندهی جمعیت هلال احمر در شهرستان‌های سامان، بن، فرخشهر، خانمیرزا و کیار در دو سال اخیر امتیاز آنها کسب شد و آماده خدمت‌رسانی شدند.

وی همچنین از استخدام ۱۵۰ داوطلب نجاتگر یکم در سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: در سال ۱۴۰۲، ۳۹۹۰ امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری در قالب ۱۳۵۷ تیم عملیاتی به ۱۵هزار و ۹۳۵ نفر در ۷۸۰ حادثه امدادرسانی کرده است.

وی همچنین از انتقال ۳۸۳ نفر در حوادث سال ۱۴۰۲ به مراکز درمانی خبر داد و افزود: پوشش امدادی و فرهنگی مراسمات برگزار شده در استان، برپایی میز خدمت در تمام نماز جمعه‌های سال گذشته، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی امدادی و غیرامدادی از دیگر کارهای جمعیت هلال احمر در سال ۱۴۰۲ بوده است.

مثنوی همچنین نتیجه سفر رئیس جمعیت هلال احمر کشور را به چهارمحال بختیاری را انعقاد تفاهمنامه با استانداری استان برای انجام دو پروژه احداث کارخانه آب معدنی و کشت گیاهان دارویی در شهرستان‌های لردگان و بروجن دانست و تصریح کرد: به وسیله پیگیری‌های به انجام رسیده در کمتر از ۶ ماه کارخانه آب معدنی جمعیت هلال احمر استان دیروز به بهره‌برداری رسید و عملیات عمرانی کشت گیاهان دارویی در شهرستان‌های لردگان و بروجن نیز با سرعت زیاد در حال انجام است و امیدواریم به زودی به حاصل بنشیند.

وی در توضیح قرارداد منعقد شده جمعیت هلال احمر و استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: قرار است هفت گونه‌گیاهی‌دارویی در شهرستان لردگان و بروجن به واسطه خاک حاصلخیز کشت شود و کارخانه آب معدنی جمعیت هلال احمر برای فراهم‌سازی نیاز بازار و آمادگی در حوادث پیشرو با دستور معاون اول رئیس جمهور آغاز به کار کرد و این کارخانه در ۳۰۰۰ متر زمین در چهار خط تولید قابل توسعه است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان از فعالیت جوانان در طرح‌های دادرس، همتا، مهربانی مهر و هیئت حضرت علی اکبر (ع) و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی خبرداد و افزود: واحد داوطلبان جمعیت هلال احمر در قالب اجرای طرح‌های گوناگون از جمله طرح ملی اهدای‌خون، هلال رحمت و توزیع بسته‌های معیشتی در سال ۱۴۰۲، ۹ میلیارد تومان حمایت‌های درمانی داشته است و به بیش از ۳۲ هزار نفر در ۴۱ کاروان سلامت و ۸۱ طرح داوطلبی و ۳۸۲ فعالیت داوطلبی خدمت‌رسانی کرده است.

مثنوی همچنین برگزاری دوره کشوری مربیان جستجو و نجات سیلاب در استان و همچنین کسب رتبه چهارم کشوری در برگزاری دوره‌های آموزشی در سال گذشته را از افتخارات واحد آموزش جمعیت هلال احمر استان دانست و افزود: معاونت جوانان جمعیت هلال احمر موفق به کسب رتبه برتر در ارائه خدمات نوروزی در سال ۱۴۰۳ و همچنین رتبه برتر کشوری و برگزاری طرح ملی یاس با مشارکت کمیته امداد شد.

وی واکسینه کردن حجاج در نوروز سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ را از اقدامات درمانی جمعیت هلال احمر دانست و گفت: در نوروز سال ۱۴۰۳ موفق به کسب رتبه سوم کشوری در ارائه خدمات درمانی و مسافرین شدیم .

مثنوی همچنین  گفت: در سال گذشته ۸۲ هزار نفر مراجعه کننده به واحد داروخانه استان داشتیم و ۲۷ هزار نفر از خدمات درمانگاه جمعیت هلال احمر استان بهره‌مند شدند.

وی همچنین از چهار و نیم برابر شدن اعتبار پروژه‌های عمرانی جمعیت هلال احمر استان نسبت به سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: اکنون ۱۸ پروژه عمرانی و ۲۴ قرارداد عمرانی فعال در جمعیت هلال احمر استان وجود دارد.

انجام ۲۱ عملیات امدادی برای یافتن «سبحان»

وی همچنین با اشاره به حادثه غرق شدن کودک فلاردی به نام سبحان هنرمند در رودخانه خرسان گفت: ۲۱ عملیات امدادی برای یافتن این کودک در ۶ روز در قالب تیم‌های جستجو و نجات آنست(سگ‌های یابنده)، تیم امداد هوایی و تیم پشتیبانی انجام شد و در مجموع ۸۰ امدادگر امدادرسانی کردند.

مثنوی همچنین از برگزاری کنگره بین‌المللی شهدای مقاومت را در استان خبر داد و تصریح کرد: کنگره بین المللی شهدای مقاومت در آذر ماه ۱۴۰۳ و با همکاری بنیاد شهید برگزار خواهد شد که از ۷۰ شهید امدادگر استان و ۲۵۰۰ شهید دفاع مقدس یاد خواهد شد.

وی در پایان از برگزاری ششمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر خبرداد و گفت: ۲۰ هزار نفر از داوطلبین جمعیت هلال احمر استان شرایط شرکت در این انتخابات را برای مشخص شدن هیئت مدیره و شورای عالی جمعیت هلال احمر دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha