• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403022316701
  • خبرنگار : 50188

فرماندار اعلام کرد

پرداخت ۱۲۱ میلیارد تومان تسهیلات جبران خسارت سیل به کشاورزان رفسنجان

پرداخت ۱۲۱ میلیارد تومان تسهیلات جبران خسارت سیل به کشاورزان رفسنجان

ایسنا/کرمان فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه بارندگی و سیل مرداد سال ۱۴۰۱ به بخش کشاورزی شهرستان افزون بر ۱۸۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرد، گفت: این اعتبار از سوی دولت تخصیص یافته تا از طریق تسهیلات در اختیار کشاورزان قرار گیرد که از مهرماه سال گذشته تاکنون ۱۲۱ میلیارد تومان از این اعتبار جذب شده است.

حسین رضایی امروز ۲۳ اردیبهشت‌ماه در کارگروه تسهیلات جبران خسارت سیل مردادماه ۱۴۰۱ رفسنجان اظهار کرد: سیل مرداد سال ۱۴۰۱ به بخش کشاورزی شهرستان بالغ بر ۱۸۰ میلیار تومان در قالب بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی پسته و درختان سردسیری در مناطق کوهستانی، دامداری‌ها، گلخانه‌ها و بخش شیلات خسارت وارد کرد.

وی افزود: اعتبار ۱۸۰ میلیارد تومانی برای جبران خسارت بخش کشاورزی تخصیص یافته که از مهرماه سال گذشته پرونده‌های بانکی در حال تشکیل و تعدادی از آنها به میزان ۱۲۱ میلیارد تومان پرداخت شده و مابقی تسهیلات خسارتی هم در آینده پرداخت خواهد شد.

همچنین احمد حیدری مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان در این جلسه عنوان کرد: در جریان بروز سیلاب به باغهای پسته بیشتر در کشکوئیه و حومه شهر و درختان سردسیری در مناطق کوهستانی راویز و سرچشمه ( زراعت، درختان گردو، بادام و ... ) خسارت وارد آمد و بیش از ۳۰۰۰ دام سبک هم تلف شد.

وی افزود: در حوزه شیلات ( ۶ استخر پرورش ماهی) و گلخانه‌ها نیز قسمتی از زیرساخت‌های این مجموعه‌ها از بین رفت.

حیدری بیان کرد: در مجموع ۲۶۰۰ متقاضی دریافت تسهیلات خسارت ناشی از این سیل به بانک‌های عامل معرفی کردیم که از این تعداد ۱۴۴۰ نفر توانستند در مجموع ۱۲۱ میلیارد تومان را دریافت کنند.

وی ادامه داد: به کشاورزان تولیدکننده خسارت دیده تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان و به بقیه خسارت دیدگان هم تا سقف ۸۰ میلیون تومان تسهیلات جبران خسارت سیل اعطا شده است.

حیدری با اشاره به اینکه یکی از آیتم‌های پرداخت تسهیلات بانکی بیمه بودن باغ‌های کشاورزی است خاطرنشان کرد: کسانی که تا کنون نتوانستند این تسهیلات را دریافت کنند باغ‌های آن‌ها فاقد بیمه کشاورزی است که مقرر شد با رایزنی از طریق فرمانداری، دفتر بیمه کشاورزی و نماینده شهرستان پیگیری انجام شود و این متقاضیان بتوانند باغ های خود را در سامانه بیمه قرار دهند تا از تسهیلات خسارت سیل بهره مند شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha