• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403022316722
  • خبرنگار : 30147

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زبرخان مطرح کرد

فرهنگ‌سازی؛ مهمترین اقدام برای جوانی جمعیت

فرهنگ‌سازی؛ مهمترین اقدام برای جوانی جمعیت

ایسنا/خراسان رضوی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زبرخان، فرهنگ‌سازی را مهمترین اقدام برای جوانی جمعیت دانست.

 حامد سلیمانی در گفت و گو با ایسنا با توجه به در پیش رو بودن هفته ملی جوانی جمعیت، در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به‌ جمعیت نوجوان و جوان در این شهر برنامه‌ریزی برای آموزش مهارت‌های زندگی و توانمندسازی این گروه هدف لازم و ضروری است.

وی اجرای برنامه‌های صیانت از جوانی جمعیت و پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب، در این خصوص را یک اصل مهم دانست و بر همکاری و همراهی همه مسئولان، با شبکه بهداشت و درمان، در راستای آگاهی و اطلاع‌رسانی به شهروندان تأکید کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زبرخان در همین حضور از رشد درصد پوشش شرکت مادران باردار، در کلاس‌های آمادگی برای زایمان، در این شهرستان خبر داد و افزود: شرکت مادران باردار، در کلاس‌های حضوری آمادگی برای زایمان در این شهرستان رشد ۴۵ درصدی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای قوانین جوانی جمعیت، کاهش نرخ سزارین و افزایش زایمان طبیعی و راه‌اندازی کلاس‌های آمادگی برای زایمان در مراکز بوژمهران، خرو و عبدالله‌آباد، شاخص پوشش کلاس‌های آمادگی برای زایمان، در سه ماهه سوم سال گذشته به ۴۴.۶۸ و در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲، نیز نسبت به سال ۱۴۰۱ بالغ‌بر ۳۰.۸۱ درصد افزایش داشته است.

سلیمانی تصریح کرد: مسئله سلامت جوانان، یک مسئله فرابخشی است و موفقیت در اجرای برنامه‌های مرتبط با جوانان نیازمند مشارکت دستگاه‌های اجرایی و نهادهای ذینفع است.

وی اجرای قوانین جوانی جمعیت را از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر دانست و بر آگاه‌سازی خانواده‌ها در خصوص ازدواج به هنگام و تأکید بر اجرای قوانین جوانی جمعیت توسط دستگاه‌های اجرایی و نهادهای ذینفع تأکید کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زبرخان در ادامه از شناسایی و انصراف از سقط عمدی ۱۸ مادر باردار در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت و صیانت از خانواده طی سال گذشته در این منطقه خبر داد و گفت: امسال در راستای اجرایی کردن قوانین جوانی جمعیت و صیانت از خانواده و برنامه سقط، اقدامات مشترک کارشناس واحد مادران و کارشناس جوانی جمعیت شبکه، برنامه‌ریزی و اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha