• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۷
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403022316738
  • خبرنگار : 50123

فعال شدن معادن در چهارمحال و بختیاری نیازمند کار عملیاتی و جدی است

فعال شدن معادن در چهارمحال و بختیاری نیازمند کار عملیاتی و جدی است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: از سرمایه‌گذاران و هلدینگ‌ها برای سرمایه‌گذاری در حوزه معادن استان دعوت شده تا منجر به فعال شدن معادن شود، بنایراین لازم است برای فعال شدن معادن کار عملیاتی و جدی انجام شود.

غلامعلی حیدری ۲۳ اردیبهشت‌ماه در جلسه رونق بخشی به صنعت، معدن و پتروشیمی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: هدف از تشکیل جلسات کمیته‌ها رفع موانع، ایجاد اشتغال و جهش تولید در حوزه‌های مختلف است، باید تلاش صورت گیرد و موانعی که وجود دارد با اقدامات کاربردی رفع شوند.

وی افزود: مشکلات موجود در چهارمحال و بختیاری محدود بودن فصل کار و وضعیت توپوگرافی استان است که باتوجه به این محدودیت‌ها باید همکاری لازم صورت گیرد تا کارها انجام شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۳ شهر از ۴۳ شهر استان ناحیه صنعتی نداشته که با نگاه صنایع تبدیلی و با اولویت تکمیل زنجیره ارزش اقدامات انجام شود، یعنی کمیته‌هایی ذیل این کارگروه تشکیل و تا یک ماه آینده زمین مورد نظر برای نواحی صنعتی این شهرها مشخص شود و به نوعی کارها به صورت قرارگاهی پیش روند تا موانع برطرف شوند.

حیدری در ادامه بیان کرد: معادن ذخایر بسیار ارزشمندی بوده که ثروت مهمی تولید و اشتغال خوبی ایجاد می‌کنند، بنابراین باید مشکلات و موانع در حوزه معادن برطرف و تمرکز جدی بر آن‌ها شود.

وی ادامه داد: معادن راکد فعال و معادنی که دارای موانع بوده برطرف شود، همچنین از سرمایه‌گذاران و هلدینگ‌ها برای سرمایه‌گذاری در حوزه معادن استان دعوت شود تا منجر به فعال شدن معادن شود، بنابراین لازم است برای فعال شدن معادن کار عملیاتی و جدی انجام شود.

حیدری بر رفع موانع و تکمیل زنجیره ارزش در برخی کارخانه‌ها گفت: باید کارگروه به صورت جدی به این مباحث ورود کند تا موانعی که بر سر آن‌ها قرار دارد برطرف شوند.

حیدری یاداور شد: اگر هلدینگ‌های دیگر بخش خصوصی راغب در امر سرمایه‌گذاری هستند باید با محوریت اتاق بازرگانی و صمت از آن‌ها در راستای سرمایه‌گذاری دعوت شود، در حقیقت لازم است راه را برای سرمایه‌گذاران باز کنیم تا مشکلات استان حل شود، این کار به معنای جهش تولید و ایجاد اشتغال است.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان شامل آبفا، گاز، مخابرات و برق مشکلات را برطرف کنند.

حیدری در پایان در خصوص تصویب افزایش ظرفیت گاز گلخانه‌ها در استان در سفر دوم رئیس جمهور، خاطرنشان کرد: توسعه زیر ساخت توسط سازمان‌های خدماتی دنبال شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha