• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403022316755
  • خبرنگار : 30147

هشدار برای سبزواری‌ها؛

مراقب کلاهبرداری‌های تورهای غیرمجاز گردشگری باشید

مراقب کلاهبرداری‌های تورهای غیرمجاز گردشگری باشید

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سبزوار با هشدار به شهروندان گفت: گردشگران و طبیعت گردان از هرگونه سفر با تورهای غیرمجاز گردشگری جدا خودداری کنند.

حسنعلی حبیب‌پور در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به اینکه در فصل پیش رو فعالیت مجریان تورهای غیرمجاز گردشگری تشدید شده برخی افراد فرصت‌طلب، غیرمتخصص و فاقد اهلیت در زمینه تور گردانی با عنوان راهنما و لیدر گردشگری با ذکر یک شماره تلفن در شبکه‌های مجازی نسبت به برگزاری تورهای مختلف تبلیغ می‌کنند.

وی ادامه داد: این افراد تنها منافع خود را در نظر می‌گیرند و پاسخگوی مشکلات احتمالی نیستند و به وجهه گردشگری آسیب می‌رسانند که باید از فعالیت آنها جلوگیری شود.

حبیب‌پور افزود: شناسایی تورهای غیرمجاز به‌صورت جدی در دستور کار قرار دارد و همکاری بین دستگاه‌های اجرایی در جلوگیری و ساماندهی تورها در توسعه گردشگری ضروری است و برخورد با تورهای گردشگری غیرمجاز از مطالبات فعالان حوزه گردشگری است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سبزوار تصریح کرد: در حال حاضر شاهد مراجعه افرادی هستیم که به دلیل عدم رعایت مسائل ایمنی، پایین بودن سطح کیفیت خدمات و عدم پایبندی مجریان غیرمجاز تور گردشگری به تعهدات خود برای شکایت به اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مراجعه می‌کنند.

وی تأکید کرد: برگزاری هرگونه تور گردشگری نیازمند اخذ مجوز است و تنها دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی امکان دریافت این مجوز را از ادارات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دارند.

 حبیب‌پور افزود: گردشگران تورهای مورد نظر خود را از مراکز معتبر و دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی تهیه کنند، از تمامی گردشگران همشهری درخواست می‌شود برای حفظ سلامت توأم با امنیت خود از همراهی کردن با مجریان تورهای گردشگری غیرمجاز جدا خودداری کنند و قبل از سفر در خصوص شرکت در تور گردشگری از اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سبزوار استعلام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha