• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403022316763
  • منبع : نمایندگی اردبیل

معرفی برگزیدگان مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان

معرفی برگزیدگان مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان

ایسنا/اردبیل با برپایی آیین اختتامیه مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در سالن استاد جعفر ابراهیمی (شاهد) اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، برگزیدگان این مرحله از جشنواره معرفی شدند.

در مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره که امروز ۲۳ اردیبهشت‌ ماه برگزار شد، ملیحه ملک‌زاده فرد، مدیرکل کانون استان با تقدیر از مشارکت و همراهی نهادهای فرهنگی در برنامه‌های کانون، گفت: این جشنواره با حضور ۸ گروه نمایشی از شهرستان‌های اردبیل، خلخال، پارس‌آباد و دهستان دولت‌آباد نمین برگزار شد.

وی با بیان اینکه هر یک از این اجراها دارای پیام ارزشی و آموزنده برای مخاطبان کودک و نوجوان بود، اظهار کرد: در طول این هشت اجرا ۱۲۰۰ دانش‌آموز به تماشای نمایش پرداختند.

ملک‌زاده فرد با اشاره به اینکه هر یک از گروه‌ها بیش از پنج ماه مشغول تمرین و آماده‌سازی کار خود بودند، تصریح کرد: توجه به برنامه‌های جمعی و کارهای گروهی که هر یک از نوجوانان دارای مسئولیت و نقشی مؤثر در این برنامه باشند، بهترین راه‌کار برای صیانت از این عزیزان در برابر آسیب‌ها و هجمه‌های فرهنگی و اجتماعی است.

مدیرکل کانون با بیان اینکه همه این نمایش‌ها قابلیت اجرا برای دانش آموزان را دارند، گفت: کار هنری نیاز به تأمین اعتبار دارد تا این جریان مؤثر و مفید تداوم‌ یافته و شاهد خلق آثاری زیبا و تأثیرگذار از سوی کودکان و نوجوانان مستعد باشیم.

وی با تقدیر از همکاران خود در کانون استان، اظهار داشت: همه مربیان و کارکنان این سازمان بدون چشمداشت و به‌صورت جهادی و شبانه‌روزی برای برگزاری رویداد هنری تلاش کردند و همواره برای رقم زدن اوقات فراغت سالم برای فرزندان این سرزمین در حال تلاش هستند.

امیر رجبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در سخنان خود خطاب به کودکان و نوجوانان شرکت‌کننده در جشنواره گفت: کانون نقش مهمی در کشف استعدادهای هنری دارد و هنرمندان بزرگ و نامی کشور که در سالن‌های بزرگ به اجرا می‌پردازند، از مراکزی مثل کانون رشد کرده و پا به عرصه هنر گذاشته‌اند.

وی ادامه داد: با همت مربیان کانون، فرزندان این مرزوبوم برای فرهنگ و هنر استان و کشور پرورش می‌یابند.

رجبی نقش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را حمایت و پشتیبانی از هنر استان عنوان کرده و بیان داشت: جامعه فرهنگی استان مثل اعضای یک خانواده‌اند که هر یک‌بخشی از این عرصه را به عهده گرفته و در راستای اهداف عالی نظام اسلامی به خدمت مشغول هستند.

وی تصریح کرد: همدلی، همراهی و هم درایتی همه مسئولان فرهنگی استان باعث مسرت و افتخار است.

رضوان باقلاچی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل هم با تبریک دهه کرامت و روز دختر، حضور کودکان و نوجوانان در این رقابت استانی را باعث افتخار دانسته و اظهار امیدواری کرد با درایت مربیان کانون شاهد ادامه‌ی موفقیت‌های اعضا در عرصه‌های مختلف باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه عقل و قدرت تفکر مهم‌ترین هدیه خداوند به انسان است، اظهار داشت: از اهمیت کار کانون همین بس که در حوزه پرورش فکر و کشف استعدادهای کودکان و نوجوانان فعالیت دارد.

باقلاچی خاطرنشان کرد: مربیان و فعالان کانون پرورش فکری بستری فراهم می‌کنند که برای آینده کشور هنرمندانی خوش‌ذوق و خوش‌فکر تربیت شود.

معرفی برگزیدگان مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان

در ادامه این مراسم آراء هیئت‌ داوران متشکل از داور فرمانی، داریوش علومی و مهدیه علیقلی زاده پس از قرائت بیانیه به شرح زیر اعلام شد:

۱- در بخش طراحی لباس جایزه هیئت‌ داوران به سارا وطن‌خواه به خاطر طراحی لباس نمایش آدم‌ برفی تعلق گرفت.

۲- در بخش طراحی و ساخت عروسک جایزه بهترین طراح و سازنده به خاطر ساخت عروسک‌های نمایش پیرزن کدو قلقله زن به زهرا محیطی از مرکز خلخال اهدا شد.

۳- در بخش موسیقی و افکت ضمن تشکر از سارا وطنخواه به خاطر انتخاب هنرمندانه موسیقی برای نمایش آدم‌برفی، جایزه برگزیده این بخش به سنا پارسی به خاطر اجرای زنده و خلاقانه در نمایش بره تبلت باز رسید.

۴- در بخش طراحی و اجرای صحنه جایزه بهترین طراحی صحنه به کیوان باقلاچی به خاطر نگاه نو و مبتکرانه در ساخت صحنه نمایش سو تعلق گرفت.

۵-در بخش نمایشنامه‌نویسی نمایشنامه بره تبلت باز به نویسندگی حبیب یزدانی شایسته تقدیر شناخته‌شده و هیئت‌داوران متنی را در این بخش به‌عنوان برگزیده معرفی نکرد.

۶-در بخش بازیگری هیئت‌داوران نادیا مهری به خاطر عروسک‌گردانی عروسک پیرزن در نمایش پیرزن کدو قلقله زن را به‌عنوان بهترین عروسک‌گردان انتخاب کرده و همچنین مبینا ایمانی به خاطر بازیگری در نمایش سو به‌عنوان بهترین بازیگر معرفی شد.

همچنین آویسا نظمی به خاطر بازی خلاقانه در نقش روباه در نمایش بره تبلت باز و الینا پورطهماسبی به خاطر ایفای نقش صمیمی و زیبا در نقش دخترک در نمایش آدم‌برفی بازیگران برگزیده بعدی این جشنواره معرفی شدند.

در این بخش تقدیر ویژه هیئت‌داوران به گروه بازیگری نمایش کنسرت ۵ موش بامزه به کارگردانی نرگس جعفرخانی به خاطر بازی گروهی یکدست و روان و منسجم تعلق گرفت.

 ۷- در بخش کارگردانی ضمن تقدیر از کیوان باقلاچی به خاطر کارگردانی نمایش سو جایزه بهترین کارگردانی به خانم سارا وطن‌خواه کارگردان نمایش آدم‌برفی اهدا شد.

۸- سه نمایش برگزیده این جشنواره بدون ترتیب و اولویت، نمایش آدم‌برفی به کارگردانی خانم سارا وطن‌خواه نمایش سو به کارگردانی کیوان باقلاچی و نمایش پیرزن کدو قلقله زن به کارگردانی زهرا محیطی معرفی و موردتقدیر قرار گرفتند.

معرفی برگزیدگان مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان

گفتنی است، اهدای جوایز و عکس یادگاری گروه‌های شرکت‌کننده در جشنواره پایان‌بخش این رویداد هنری بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha