• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۷:۱۰
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 1403022316813
  • خبرنگار : 71613

توصیه ستاره سابق والیبال به تیم ملی قبل از شروع لیگ ملت‌ها

توصیه ستاره سابق والیبال به تیم ملی قبل از شروع لیگ ملت‌ها

ملی‌پوش سابق والیبال ایران می‌گوید کار تیم ملی برای صعود به المپیک پاریس خیلی سخت است و در برخی پست‌ها از جمله پشت‌خط‌ زن چالش وجود دارد اما به ملی‌پوشان توصیه کرد مصمم باشند تا با هماهنگی مسابقات را شروع کنند.

به گزارش ایسنا، لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ از سه‌شنبه، یکم خرداد ۱۴۰۳ در کشورهای برزیل و ترکیه آغاز می‌شود و دهم تیر با معرفی تیم‌های برتر گروه مردان به پایان می‌رسد.

این مسابقات آخرین سکوی کسب سهمیه بازی‌های المپیک پاریس برای تیم ملی والیبال ایران است که در پایان مرحله مقدماتی بر اساس رنکنیگ، پنج تیم جواز حضور در بازی‌های المپیک سال ۲۰۲۴ را کسب خواهند کرد.

شهرام محمودی، ملی‌پوش سابق والیبال ایران در مورد ارزیابی خود از این دوره از رقابت‌ها به ایسنا گفت: سال گذشته سال خوبی نداشتیم و در رنکینگ سقوط کردیم. شرایط‌مان خیلی سخت و پیچیده است. واقع‌بینانه نگاه کنیم شانس‌مان خیلی کم است اما در هر صورت بچه‌ها باید مصمم و همدل بازی‌ها را شروع کنند.

او با بیان اینکه بازی اول ما با یکی از حریفان مستقیم‌مان (صربستان) برای صعود به المپیک است، ادامه داد: امیدوارم از این مسابقات به نحو احسن استفاده کنیم و تیم به هماهنگی کامل برسد. مربی کمی دیر اضافه شد. اطلاعات کاملی از اردوی بچه‌ها، روند آماده‌سازی و شرایط روحی و روانی آنها ندارم اما امیدوارم تا روز مسابقه به شرایط مطلوب برسند و به المپیک صعود کنیم.

محمودی با اشاره به لیست اعلامی تیم ملی برای لیگ ملت‌های والیبال بیان کرد: فکر می‌کنم در پست پشت خط‌ ‌زن دچار چالش هستیم و امین اسماعیل‌نژاد را داریم. این پست خیلی حساس است و بار حمایتی تیم را به دوش می کشد. دریافت‌کننده‌های خوبی داریم. در پست سرعتی هم دچار چالش هستیم. آقای موسوی نیامد، آقای مجرد مصدوم است و آقای شفیعی هم مصدوم شد. کار سختی است اما امیدوارم تورنمنت را خوب شروع کنیم. کارمان سخت است اما مطمئنا بچه‌ها از پس آن برمی‌آیند.

او در مورد غیبت محمد موسوی و امیر غفور در تیم ملی والیبال گفت: این تصمیمات شخصی است و دلایل شخصی خود را دارند. این بازیکنان سال‌ها برای تیم ملی زحمت کشیدند. آقای غفور چند سالی است از تیم ملی کنار رفته است. در هر صورت این اتفاقات در والیبال دنیا می‌افتد.

محمودی در پایان گفت: امیدوارم والیبال را دوباره به جایگاه اصلی آن برگردانیم چون از جایگاه ایده‌آل خود فاصله گرفته است. اگر هم امسال به المپیک صعود نکنیم می‌توانیم حداقل بازی‌های خوبی به نمایش بگذاریم و از جوانان بیشتری استفاده کنیم تا تجربه کسب کنند و پا جای پای بزرگان بگذارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha