• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۴
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های بین‌الملل
  • کد خبر: 1403022417024
  • خبرنگار : 71967

انصراف دانشجویان ویرجینیا از حضور در جشن فارغ‌التحصیلی

انصراف دانشجویان ویرجینیا از حضور در جشن فارغ‌التحصیلی

بعد از چند هفته اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنایات اسرائیل در نوار غزه، حالا شکل این اعتراض‌ها عوض شده است. این روزها بیشتر دانشگاه‌های آمریکا در حال برگزاری جشن‌های فارغ‌التحصیلی خود هستند. دانشجویان معترض سعی می‌کنند در این مراسم‌ها اعتراض خود را نشان دهند.

به گزارش ایسنا به نقل از بی بی سی، ده‌ها دانشجوی دانشگاه ویرجینیا مراسم فارغ التحصیلی خود را ترک کردند. دلیل اصلی این کار آنها واکنش به سخنرانی فرماندار ایالت ویرجینیا بود. پست‌های رسانه‌های اجتماعی نشان داد که دانشجویان دانشگاه ویرجینیا با کلاه و لباس‌های مخصوص جشن فارغ التحصیلی از اتاقی خارج شدند که گلن یانگکین، فرماندار جمهوری‌خواه این ایالت در آنجا سخنرانی می‌کرد.

برخی از دانشجویان از انتخاب یانگکین به عنوان سخنران مراسم امسال انتقاد کرده بودند. یانگکین از جمله افرادی در این ایالت بود که از آغاز اعتراضات دانشجویی اعلام کرده بود که اردوگاه معترضان نباید در محوطه‌های دانشگاهی برپا شود. پیشتر نیز دیدگاه‌های نژادپرستانه او مورد انتقاد دانشجویان این دانشگاه قرار گرفته بود. ویدئوی منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهد که برخی از معترضان اینطور شعار می‌دادند: «روابط با اسرائل را قطع کنید»، «ما متوقف نمی‌شویم» و «آرام نخواهیم گرفت».

بسیاری از دانشجویان معترض در ایالات متحده خواستار آن هستند که دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها که بسیاری از آنها دارای موقوفات عظیم هستند، روابط مالی خود را با اسرائیل قطع کنند. سرین حداد، دانشجوی سال دوم دانشگاه ویرجینیا که نقش مهمی در سازمان دهی اعتراضات ضد اسرائیلی در این دانشگاه دارد، به بی بی سی گفت که معترضان در جشن فارغ التحصیلی آنقدر بلند دست می‌زدند که صدای سخنرانی یانگکین به سختی شنیده می‌شد.

بنا به گفته حداد، در بیرون از این مراسم نیز ۱۵۰ دانشجو راهپیمایی اعتراضی برگزار کردند. بعد از پایان این مراسم، یانگکین در شبکه‌های اجتماعی به دانشجویان تبریک گفت اما هیچ اشاره‌ای به معترضان نداشت.  جنجالی‌ترین روز این دانشگاه حدود دو هفته پیش رقم خورد که در جریان پاکسازی اردوگاه اعتراضی دانشجویان، ۱۳ نفر توسط نیروهای پلیس دستگیر شدند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha