• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۸
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های بین‌الملل
  • کد خبر: 1403022417028
  • خبرنگار : 71967

بحران هزینه‌های تحصیل برای دانشجویان انگلیسی

بحران هزینه‌های تحصیل برای دانشجویان انگلیسی

بر اساس نتایج منتشر شده از آخرین گزارش‌ها، دانشجویان انگلیسی با بحران هزینه‌های یادگیری رو به رو شده‌ و در این میان سهم هزینه‌های تحت پوشش حمایت‌های دولتی به پایین‌ترین سطح خود در حداقل یک دهه گذشته رسیده است.

به گزارش ایسنا به نقل از فایننشال تایمز، موسسه سیاست آموزش عالی در تازه‌ترین گزارش خود نوشت: دانشجویانی که در سال جاری حداکثر وام را دریافت می‌کنند، با کمبود ۸۴۰۰ پوند برای برآورده کردن حداقل استانداردهای زندگی مواجه خواهند شد. این شکاف در سال‌های اخیر به سرعت افزایش یافته است، زیرا تورم باعث شده ارزش وام کاهش پیدا کند؛ این وام‌ها در واقع نوعی حمایت از دانشجویان برای کمک به هزینه‌های زندگی‌شان محسوب می‌شود.

در سال ۲۰۱۰، حمایت‌های دولتی حدود ۷۴ درصد از هزینه‌های دانشجویان خارج از لندن را پوشش می‌داد. اما گزارش‌های کنونی می‌گوید که این رقم در سال تحصیلی جاری به به ۵۵ درصد کاهش یافته است. گزارش اخیر این موسسه آموزشی همچنین هشدار داد که فشارهای مالی فزاینده، بر تحصیل دانشجویان فقیرتر تاثیر بیشتری می‌گذارد. بر اساس این گزارش، حداکثر هزینه حمایتی از دانشجویان دوره کارشناسی در خارج از لندن در سال جاری تحصیلی نزدیک به ۱۰ هزار پوند بوده است که این پایین‌ترین سطح از سال ۲۰۱۵ به حساب می‌آید.

ویوین استرن، مدیر اجرایی دانشگاه‌های انگلستان که بیش از ۱۷۰ موسسه را نمایندگی می‌کند، گفت که ناتوانی حمایت‌های دولتی در همگام شدن با تورم باعث شده است که در مقایسه با چهار سال قبل، دانشجویان نزدیک به دو هزار پوند کسری درآمد داشته باشند. تورم قیمت‌ها در انگلیس در اکتبر ۲۰۲۲ به بالاترین حد خود در ۴۲ سال گذشته یعنی ۱۱.۱ درصد رسید. در ماه مارس سال جاری این رقم به ۳.۲ درصد رسید. استرن در ادامه گفت: لازم است دوباره بررسی کنیم که سیستم فعلی تا چه اندازه از دانشجویان حمایت می‌کند و چه تغییراتی باید برای ادامه مشارکت گسترده در آموزش عالی برای همه ایجاد شود.

براساس گزارش محققان دانشگاه لافبورو، حداقل درآمد استاندارد برای دانشجویان کارشناسی در انگلستان، ۳۶۶ پوند در هفته است.  این محاسبات بر اساس یک سبد هفتگی فرضی از کالاها و خدمات، شامل ۹۴ پوند برای غذا،  ۳۰ پوند برای هزینه‌های سفر، ۵۵ پوند برای فعالیت‌های اجتماعی و ۱۲۲ پوند برای اجاره است.

چندین سال است که روسای دانشگاه‌ها هشدار می‌دهند که فشارهای مالی برای بسیاری از دانشجویان غیر قابل تحمل شده است. تیم برادشاو، مدیر اجرایی گروه دانشگاه‌های تحقیقاتی راسل در این باره گفت: با وجود اینکه دانشگاه‌ها سالانه ده‌ها میلیون پوند برای حمایت از دانشجویان مقطع کارشناسی هزینه می‌کنند، دولت باید مشارکت بیشتری در این زمینه داشته باشد. بر همین اساس، بسیاری از تحلیلگران می‌گویند هر چه سریعتر باید تغییری در این زمینه ایجاد شود وگرنه دسترسی به آموزش عالی روند کاهشی پیدا می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha