• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۷
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403022417036
  • خبرنگار : 50225

دبیر قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه جندی شاپور اهواز:

اجرای دقیق قانون ‌جوانی‌ جمعیت باید اولویت مهم دستگاه‌ها باشد

اجرای دقیق قانون ‌جوانی‌ جمعیت باید اولویت مهم دستگاه‌ها باشد

ایسنا/خوزستان دبیر قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه جمعیت جوان اساس توسعه و آبادانی هر جامعه است و باید حفظ و صیانت شود، گفت: بی‌شک حضور مسئولانه همه دستگاه‌ها و درک درست از شرایط موجود و آینده ایجاب می‌کند حمایت و اجرای دقیق قانون جوانی جمعیت در راس امور و اولویت مهم قرار بگیرد.

پژمان بختیاری‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، با گرامیداشت هفته ملی جمعیت (از ۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه) اظهار کرد: در حال حاضر جوانی جمعیت و مباحث مرتبط با آن از مهمترین مسائل کشور است و اگر به آن پرداخته نشود، خسارت‌های جبران‌ناپذیری به آینده کشور وارد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه جمعیت جوان اساس توسعه و آبادانی هر جامعه است و باید حفظ و صیانت شود، افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر پنجره فرصت افزایش جمعیت در کشور گشوده است، بدیهی است بهره‌مندی از این فرصت مستلزم مدیریت صحیح و استفاده بهینه از امکانات بالقوه توأم با برنامه‌ریزی و اتخاذ سیاست‌های حمایتی برای ترغیب به فرزندآوری است و انتظار می‌رود در این فرصت، مسیر برای سازندگی شکوفایی و بالندگی کشور فراهم شود.

اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، نیازمند اقدامات جهادی 

بختیاری‌نیا گفت: در راستای اجرای موثر قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، نیازمند اقدامات جهادی و تلاش همگانی در قرارگاه جوانی جمعیت در استان خوزستان هستیم.

وی افزود: بی‌شک حضور مسئولانه همه دستگاه‌ها و درک درست از شرایط موجود و آینده ایجاب می‌کند حمایت و اجرای دقیق قانون جوانی جمعیت در راس امور و اولویت مهم قرار بگیرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به تاکید و تذکر مکرر مقام معظم رهبری نسبت به خطرها و آسیب‌های جبران‌ناپذیر سالمندی کشور گفت: هفته ملی جمعیت که از ۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود، فرصتی برای بازنگری و اتخاذ سیاست ‌ها و برنامه‌ها به منظور تحقق اهداف پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت در کشور است، بنابراین همه تلاش‌ها باید در راستای ترویج ازدواج، فرزندآوری، تسهیل و رفع موانع تشکیل خانواده، فرهنگ‌سازی، اشتغال زایی، پیشگیری از سقط جنینی، ارائه تسهیلات درمان ناباروری و ... باشد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: امیدواریم با اجرای سیاست‌های جمعیت و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به سوی جامعه‌ای پویا، جوان و شاداب پیش رویم.

آنچه هفته ملی جمعیت دنبال می‌کند  

وی با اشاره به تعیین شعار «نقش من در جوانی ایران» به عنوان شعار هفته ملی جمعیت در سال ۱۴۰۳ بیان کرد: رسانه و جوانی جمعیت، مدیران و جوانی جمعیت، خانواده موفق و جوانی جمعیت، دستگاه‌های دولتی و جوانی جمعیت، شرکت‌های خصوصی و جوانی جمعیت، نخبگان و جوانی جمعیت و گروه‌های مردم نهاد و جوانی جمعیت شعارهای روزشمار هفته ملی جمعیت که از دوشنبه این هفته تا یکشنبه هفته آینده برگزار می‌شود، تعیین شده‌اند.

بختیاری‌نیا گفت: تقویت هویت مادری، اجرای منشور کرامت مادری، تحکیم خانواده و تقویت نشاط درون خانواده، بی‌فرزندی، تک‌فرزندی، دیرفرزندی، کم‌فرزندی و عوارض آن‌ها، مقابله با مساله سقط عمدی ‌جنین، ناباروری، دلایل و راهکارها، ترویج ازدواج بهنگام و آسان و پایدار، مقابله با بی‌ازدواجی و دیر ازدواجی و طلاق، ترویج زایمان طبیعی و ایمن و فیزیولوژیک و جوانی جمعیت، دستاوردها و محورهای موضوعی هفته جمعیت هستند. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha