• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403022417052
  • خبرنگار : 30147

زمین سیراب و دل کشاورز خسته

زمین سیراب و دل کشاورز خسته

ایسنا/خراسان رضوی کسی نیست که از آمدن باران در این اوضاع و احوال تشنگی زمین خوشحال نباشد، اما برخی مواقع خسارت‌هایی را به همراه داشته‌است. بارش باران و تگرگ‌هایی که این روزها شاهد آن بودیم طی یک دهه گذشته بی‌سابقه بوده است.

کشاورزانی که باید در گرما و سرما تلاش کنند تا بتوانند در موعد مقرر دسترنج خود را برداشت نمایند این روزها به دلیل بارش شدید تگرگ و باران دسترنج یک سال خود را از بین رفته می‌بینند زیرا در شهرهای مختلف خراسان رضوی برخی باغات و مزارع به طور کامل نابود شده‌اند.

طی چند روز اخیر با فعالیت سامانه بارشی و بارش باران و تگرگ، برخی شهرستان‌ها و مناطق درگیر سیلاب شدند و این پدیده طبیعی، خسارت‌های جدی به بخش کشاورزی وارد کرد و منجر شد تا این بار قبل از آن‌که گرمای هوا و قطع برق و نبود آب، زحمات یک‌ساله کشاورزان را بر باد دهد، سیلاب و تگرگ، باغ و مزارع آنان را در جلو چشمانشان نابود کند و خستگی مهمان تن رنجورشان شود.

خسارت سنگین سیل به قطب کشاورزی استان

بارش‌ باران شدید در خلیل‌آباد که ۸۵ درصد مردمانش از طریق کشاورزی امرار معاش می‌کنند و قطب تولید انگور خراسان رضوی است با وجود خوشحالی کشاورزان، بیش از ۹ هزار و ۴۳۰ میلیارد تومان به زیر بخش‌های کشاورزی و محصولات کشاورزان خسارت زد و دسترنج یک‌ساله آنان را نابود کرد.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد در همین خصوص در گفت و گو با ایسنا از خسارت ۹ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریالی بارش تگرگ، سیل و طوفان به زیر بخش‌های کشاورزی این شهرستان اعم از باغات، مزارع، تأسیسات، دامداری‌ها و قنوات خبر داد.

محمود شبان با بیان اینکه در پی وقوع طوفان شدید در ۱۸ اردیبهشت خسارت بالایی به باغات پسته و انگور شهرستان وارد شد، افزود: طوفان باعث شد تا بخشی از میوه این درختان ریزش داشته باشد، به طوری که خسارت حدود ۳۰ درصدی در این خصوص برآورد شد.

زمین سیراب و دل کشاورز خسته

وی میزان این خسارت در حوزه باغات پسته و انگور را ۸ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: علاوه بر مورد فوق، تگرگ و سیل حادث شده در ۲۰ اردیبهشت نیز خسارت ۷۵۰ میلیارد ریال به باغات روستاهای جابوز، کندر، شرکت‌های مرکز گسترش، ارغا، کاریزک، مزده، محمدآباد و دهنو وارد کرد.

 مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد خاطرنشان کرد: تگرگ در منطقه شرکت‌های مرکز گسترش این شهرستان در برخی باغات تا ۸۰ درصد خسارت وارد کرد.

شبان از خلیل‌آباد به عنوان قطب تولید انگور استان نام برد و عنوان کرد: کارشناسان این مجموعه میزان خسارت وارده ناشی از طوفان، بارندگی و تگرگ و سیل در این مرحله را ۹ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند که احتمال افزایش خسارت در برآورد نهایی وجود دارد.

خسارت ۶۳۷ میلیارد تومانی سیل به بخش کشاورزی بردسکن

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن هم میزان کل خسارت‌های وارد شده به این شهرستان را ۶۳۷ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در بارش‌ها و سیلاب اخیر به حدود ۴۵۵۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی و همچنین تأسیسات آبی و خاکی، کانال انتقال آب، استخر و ...خسارت‌های جدی وارد شده است.

مهدی مسروری با بیان اینکه خسارت وارد شده به حوزه آب و خاک ۳۰ میلیارد تومان و باقی مربوط به اراضی زراعی و باغی بوده است، افزود: در سیلاب اخیر سه رشته قنات، ۴۰ کیلومتر جاده بین مزارع، ۱۵ هکتار آبیاری تحت فشار، ۱۵ کیلومتر لوله‌گذاری و...به شدت خسارت دیده‌اند.

وی همچنین از فرونشست زمین در سه نقطه از باغات شهرستان خبر داد و افزود: بازدیدهای میدانی کارشناسان از سطح باغات و مزارع شهرستان همچنان ادامه دارد.

زمین سیراب و دل کشاورز خسته

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن همچنین در خصوص وضعیت بیمه محصولات کشاورزی گفت: هرچند وضعیت بیمه اراضی زراعی رضایت‌بخش است، اما در حوزه باغی فقط هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات بیمه هستند.

مسروری، کل سطح زیر کشت اراضی باغی و زراعی را در بردسکن ۲۸ هزار و ۵۰۰ هکتار اعلام کرد و افزود: از ۱۸ هزار هکتار اراضی باغی کمتر از ۱۰ درصد بیمه هستند.

وی در ادامه از آمادگی برای پرداخت تسهیلات سامانه ضد تگرگ و همچنین ایجاد سایبان در قالب طرح گل خانه‌ها به لحاظ جلوگیری از خسارت و جلوگیری از آفتاب سوختگی خبر داد.

۲۶۶ میلیارد تومان خسارت از فروردین تاکنون در کوهسرخ

بخش کشاورزی کوهسرخ نه تنها در سیلاب و بارش‌های اخیر بلکه در وقوع حادثه سرمازدگی فروردین‌ماه امسال هم شاهد وارد شدن خسارت جبران‌ناپذیری به کشاورزان بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی کوهسرخ در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه باد، طوفان و تگرگ و سیل خسارت زیادی به بخش کشاورزی این شهرستان وارد کرده است، اظهار کرد: تمامی بخش‌های کشاورزی شهرستان در پس وقوع این حوادث دچار خسارت شده‌اند.

حجت صفرنژاد با اشاره به اینکه خسارت وارده در بخش کشاورزی در حوزه‌های گلخانه، زراعت، باغ و قنوات حادث شده است، افزود: پس از اتمام بارش‌ها، کارشناسان به ارزیابی خسارت‌های وارده شده پرداختند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوهسرخ اظهار کرد: با اطلاع‌رسانی به موقع در فضای مجازی به کشاورزان، گلخانه داران، دامداری‌ها و مرغداری‌ها و ... از بروز خسارت بیشتر پیشگیری شد.

وی خاطرنشان کرد: با ارزیابی‌های صورت گرفته مشخص شد، به ۸۱۷ هکتار از اراضی زراعی، ۴ هزار و ۸۲۵ هکتار از باغات دیم و آبی، ۴۰۰ کلنی زنبورعسل، ۱۵ رشته قنات و ۵ کیلومتر جاده بین مزارع خسارت جدی وارد شده است.

صفرنژاد همچنین از تلف شدن ۵ رأس دام سبک خبر داد و گفت: در مجموع برآورد ریالی خسارت وقوع سیل، تگرگ و توفان به بخش‌های مختلف حوزه کشاورزی این شهرستان ۲۰۶ میلیارد تومان است.

زمین سیراب و دل کشاورز خسته

وی همچنین خسارت سرمازدگی فروردین‌ماه به بخش کشاورزی کوهسرخ را ۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: هرچند جبران خسارت‌ها فقط از طریق بیمه است اما گزارش خسارت‌ها به طور کامل ارسال شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوهسرخ با بیان اینکه متأسفانه ۹۰ درصد باغات و مزارع شهرستان کوهسرخ فاقد بیمه هستند، افزود: بیمه محصولات کشاورزی در کنار عوامل پیشگیرانه از مهم‌ترین گزینه‌ها برای جبران خسارت به بخش کشاورزی و دامپروری است.

وی سطح زیر کشت باغات شهرستان را ۸۰ هزار هکتار و اراضی زراعی دیم و آبی را سه هزار و ۵۰۰ هکتار اعلام کرد و از کشاورزان خواست برای جلوگیری از وارد شدن این‌گونه خسارت‌ها، به گزارش‌ها و هشدارهای هواشناسی و توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی توجه نمایند.

خسارت ۶۷۳ میلیارد تومانی باران و تگرگ و چشم گریان کشاورزان کاشمری

شهرستان کاشمر با ۲۰ هزار خانوار بهره‌بردار بخش کشاورزی، دارای ۱۲ هزار و ۷۰۰ هکتار کشتزار و ۳۲ هزار و ۴۰۰ هکتار باغ است که تگرگ، سیل و طوفان روزهای گذشته ۸ هزار میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی منطقه وارد کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر در گفت و گو با ایسنا از وارد شدن خسارت ۶۷۳ میلیارد تومانی براثر بارش تگرگ و سیل در ۲۰ اردیبهشت‌ماه امسال خبر داد و گفت: با توجه به برآورد خسارت کارشناسان جهاد کشاورزی، بیشترین خسارت به محصولات زراعی و باغی کاشمر وارد شده است.

کاظم قربانپور با اشاره به بارش ۴۲ میلیمتری باران همراه با تگرگ در یک بازه زمانی ۳۰ دقیقه‌ای که منجر به جاری شدن سیلاب شد، افزود: بر اثر این حادثه ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار تاکستان‌های کاشمر حدود ۶۰ درصد، ۲۰۰ هکتار باغات انار ۴۰ درصد، ۱۵۰ هکتار باغات پسته ۷۰ درصد، ۲۰۰ هکتار باغات میوه‌های سردرختی ۸۰ درصد خسارت دیده است.

وی با اشاره به خسارت ۵۰ درصدی در مزارع گندم و جو، خسارت ۶۰ درصدی به محصول طالبی و خسارت ۱۰۰ درصدی به مزارع زیره هم گفت: بارش‌های سیل‌آسا در این شهرستان منجر به تلف شدن ۸۰ رأس دام سبک شد.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر سطح خسارت وارده را حدود ۴ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: بیمه محصولات کشاورزی یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها برای جبران بخشی از خسارت حوادث غیرمترقبه است که باید مورد توجه ویژه کشاورزان قرار گیرد.

قربان پور اظهار کرد: با توجه به تغییرات اقلیمی، ریسک زیاد فعالیت‌های کشاورزی، افزایش هزینه‌های تولید، نهاد حمایتی دیگری به جزء بیمه محصولات کشاورزی برای حمایت از خسارت دیدگان بخش کشاورزی در برابر حوادث طبیعی و غیرطبیعی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به هماهنگی انجام شده کشاورزانی که دچار خسارت شده‌اند و باغات آنان تحت پوشش بیمه بودند برای درخواست خسارت به صندوق بیمه مراجعه نمایند.

خسارت ۹۰۰ میلیارد تومانی بر اثر تگرگ و طوفان به باغات و مزارع گندم و جو رشتخوار

 از ابتدای امسال، بخش کشاورزی شهرستان رشتخوار دو بار از وقوع حوادث طبیعی تگرگ و طوفان آسیب دید که مجموع خسارت‌های وارده به این شهرستان بر اثر تگرگ و طوفان ۹۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

‌مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: اولین خسارت وارد شده به بخش کشاورزی در ۱۵ اردیبهشت‌ماه به وقوع پیوست و تگرگ پنهان و طوفان، به باغات و مزارع گندم و جو به‌ویژه در بخش جنگل خسارت قابل توجهی وارد کرد که گزارش خسارت‌ها در قالب فرم الف به استان ارسال شد.

علیمردان خزاعی افزود: برآورد خسارت اولیه برای این حادثه ۶۰۰ میلیارد تومان بود؛ اما خسارت وارده در بازه زمانی ۱۸ اردیبهشت تا بیست اردیبهشت به دو صورت تگرگ پنهان و آشکار و ریزش خوشه و آسیب سرشاخه و خوابیدگی و یا ورس مزارع گندم و جو و پراندن بعضی از دانه‌های خوشه گسترده‌تر از خسارت وارده قبلی است.

زمین سیراب و دل کشاورز خسته

وی با اشاره به بررسی‌های کارشناسان جهت برآورد خسارت باران و تگرگ روزهای گذشته گفت: در تگرگ پنهان تصور کشاورز بر این است که باران شدید و ضربتی بوده در حالی که دانه‌های ریز تگرگ در قطرات درشت باران خسارت زاست.

فرماندار رشتخوار هم به ایسنا گفت: بارش‌های شدید باران و تگرگ و وقوع سیلاب در روزهای گذشته، بیش از ۹ هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی، راه روستایی و شهری و زیرساخت‌های آب و برق شهرستان خسارت وارد کرد.

حسین باهوش ابراز کرد: خسارات وارده به راه‌های حوزه استحفاظی رشتخوار ۲۹ میلیارد ریال و به شبکه برق مبلغ چهار میلیارد ریال و به شبکه آب مبلغ ۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

تربت‌جام خسارت دیده از طوفان و تگرگ و سیل

وزش باد و طوفان شدید و بارش تگرگ و وقوع سیل خسارت زیادی به بخش کشاورزی شهرستان تربت‌جام، به ویژه بخش نصرآباد این شهرستان وارد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تربت‌جام گفت: بارش باران در این شهرستان در ایستگاه رباط سمنگان با میزان ۳۲ میلیمتر و در شهر تربت‌جام ۵.۵ میلیمتر در روز چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه طی سه ساعت حادث شد.

باقر خدادادی اظهار کرد: میزان خسارت تگرگ و سیل براثر بارش‌های روز چهارشنبه حدود ۸۰۰ هکتار باغات مخلوط و به حدود ۳۰۰۰ هکتار مزارع گندم و جو خسارت ۲۰ تا ۵۰ درصدی وارد کرد.

وی با اشاره به خسارت ۴۰ درصدی دو رشته قنات متوسط در شهرستان تربت‌جام گفت: براثر وزش باد و طوفان شدید و بارش تگرگ و وقوع سیل چند باب دامداری در روستای درس آخوند موسی‌آباد تخریب شد و چند رأس دام نیز تلف شدند.

مدیر جهاد کشاورزی تربت‌جام ابراز کرد: بعد از گزارش‌ها و هشدارهای هواشناسی و اطلاع‌رسانی به کشاورزان، گلخانه داران، دامداری‌ها و مرغداری‌ها و ... از بروز خسارت بیشتر پیشگیری شد.

خدادادی افزود: با این حال سیل مسیرها و جاده بین مزارع را تا حدودی مسدود نمود که بازدیدهای میدانی با حضور کارشناسان جهاد کشاورزی از کلیه مناطق خسارت دیده شهرستان انجام شده و گزارشات تکمیلی و برآورد نهایی میزان خسارت ریالی به بخش کشاورزی اعلام خواهد شد.

 وی با اشاره به خسارت وارده در بخش کشاورزی در حوزه‌های گلخانه، زراعت و باغ و قنوات، از کشاورزان خواست برای جلوگیری از این‌گونه خسارت به گزارش‌ها و هشدارهای هواشناسی و توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی دقت نمایند.

خدادادی بیمه محصولات کشاورزی را یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها برای جبران بخشی از خسارت حوادث غیرمترقبه دانست که باید مورد توجه و اهتمام کشاورزان قرار گیرد.

خسارت ۲۰۰ میلیارد ریالی طوفان، تگرگ و سیل شدید به مزارع و باغات تربت‌حیدریه

شهرستان تربت‌حیدریه با مجموع اراضی زراعی و باغی به مساحت ۹۱ هزار و ۲۸۴ هکتار، تعداد ۱۲ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی دارد که طوفان و تگرگ شدید در روزهای ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت‌ماه سال جاری خسارت زیادی به مزارع و باغات این شهرستان در بخش مرکزی و کدکن وارد نمود. بر اساس ‌برآوردهای اولیه ۲۰۰ میلیارد ریال خسارت به مزارع و باغات بر اثر طوفان، تگرگ و سیل شدید در بخش‌های تابعه شهرستان وارد شده است.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان تربت‌حیدریه در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: طوفان و تگرگ شدید در روزهای ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت‌ماه سال جاری خسارت ۲۰۰ میلیارد ریالی به مزارع و باغات بخش مرکزی و بخش کدکن این شهرستان وارد نمود.

 علیرضا قادری ابراز کرد: در بررسی‌های اولیه در بالا ولایت بخش مرکزی شامل روستاهای کامه علیا و سفلی، بکاول، پده، سریشا و کسکک خسارت حدود ۴۰ درصدی به باغات درختان هسته‌دار از قبیل بادام، زردآلو، گیلاس و ... و در سطح حدود ۷۰ هکتار و باغات سیب خسارت حدود ۲۰ درصد در سطح حدود ۱۲۰ هکتار و خسارت به مزارع غلات به میزان ۱۰ درصد در سطح حدود ۳۰ هکتار وارد شده است.

وی ادامه داد: برآورد اولیه خسارت سیل در پایین ولایت بخش مرکزی حدود ۵۰ هکتار به مزارع زعفران و ۵ هکتار به مزارع سبزی و صیفی و ۲۵ هکتار به باغات پسته است.

زمین سیراب و دل کشاورز خسته

قادری افزود: برآورد اولیه خسارت بارش تگرگ در روستای اسفیز بخش کدکن به باغات آلو در سطح ۷۵ هکتار و به باغات آلوچه در سطح ۱۰ هکتار حدود ۵۰ درصد بوده که از لحاظ ریالی حدود ۸ میلیارد تومان خسارت به باغداران وارد شده است.

وی گفت: خسارت وارد شده به کشاورزان و باغداران شهرستان در بررسی‌های اولیه ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام شده که که برآورد دقیق‌تر پس از بازدید و بررسی میدانی کارشناسان اعلام می‌شود.

 گلخانه‌های جوین بیشتر خسارت دیدند

شهرستان جوین با ۳۵ هزار هکتار باغات و مزارع، محصولات عمده آن گندم، جو، چغندرقند، زیره، پیاز، هندوانه و پسته است که وزش باد و توفان و بارش‌های شدید و وقوع سیلاب در هفته گذشته به بخش کشاورزی و زیرساخت‌های آن در این شهرستان خسارت وارد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی جوین در گفت‌وگو با ایسنا از خسارت ۷۵۰ میلیارد ریالی باد و توفان و بارش‌های شدید باران و وقوع سیلاب در روزهای گذشته به بخش کشاورزی این شهرستان خبر داد. 

قاسمعلی نیک‌پسند با بیان اینکه وزش توفان و بارش باران‌های شدید بیشترین خسارت را به بخش کشاورزی به ویژه به گلخانه‌ها، حوزه‌های زراعت و باغات شهرستان وارد کرد؛ گفت: هشدارهای هواشناسی و اطلاع‌رسانی به کشاورزان با روش‌های مختلف از وارد آمدن خسارت بیشتر به گلخانه داران، دامداری‌ها و مرغداری‌ها جلوگیری نمود.

مه‌ولات قطب پسته‌کاری خراسان رضوی خسارت دیده از طوفان و تگرگ

مه‌ولات قطب پسته‌کاری خراسان رضوی است. این شهرستان با دارا بودن ۲۱ هزار و ۳۴۰ هکتار باغات پسته، قطب پسته‌کاری استان محسوب شده و مقام اول کشت و تولید پسته در خراسان را دارد که بخش کشاورزی این شهرستان نیز در روزهای گذشته از وزش طوفان شدید و بارش تگرگ خسارت دید.

مدیر جهاد کشاورزی مه‌ولات در گفت گو با ایسنا اظهار کرد: بارش‌های روزهای گذشته که همراه با تگرگ و طوفان بود به ۴ هزار و ۵۵۰ هکتار از باغات پسته بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد و ۲۰۰ هکتار از باغات زردآلو بین ۴۰ تا ۵۰ درصد خسارت وارد کرد.

هادی ساربان با بیان اینکه ۱۵۰ هکتار از کشتزارهای زراعی به‌ویژه گندم و جو مه‌ولات نیز بر اثر بارندگی و بارش تگرگ بین ۳۰ تا ۵۰ درصد آسیب دیده‌اند؛ افزود: طبق برآورد اولی کارشناسان جهاد کشاورزی، در مجموع یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی مه‌ولات خسارت وارد شده است.

قوچان از بارش‌ها خسارت ندید اما دچار خسارت سرمازدگی شد

بارش باران در روزهای گذشته خسارتی به بخش کشاورزی شهرستان قوچان وارد نکرد اما این بخش از سرمازدگی دو هفته قبل خسارت دیده است. نقطه اوج این بارندگی‌ها در روز پنجشنبه بود که خوشبختانه هیچ خسارتی به اراضی کشاورزی و باغی، دامداری‌ها و مرغداری‌های قوچان وارد نکرد. تنها آب به داخل محوطه یکی از واحدهای لبنی حاشیه جاده اصلی وارد شد.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی قوچان، بارش‌های روزهای اخیر به بخش کشاورزی این شهرستان خسارتی وارد نکرد گفت: اما این بخش از سرمازدگی حدود دو هفته پیش آسیب دید.

 حبیب‌اله مقتدر در گفت‌وگویی اظهار کرد: کاهش محسوس دما در دو هفته گذشته موجب شد به ۶ هزار و ١٩٠ هکتار از باغات این شهرستان خسارت وارد شود که طبق برآوردهای کارشناسان خسارت ریالی وارده ٢٨٩ میلیارد تومان است.

مدیر جهاد کشاورزی قوچان اظهار کرد: مجموع اراضی باغی این شهرستان حدود ١٠ هزار هکتار است که میزان آسیب به باغات بین یک تا ١٠٠ درصد بوده است.

وی افزود: سرما همچنین به ٣ هزار و ۵٠٠ هکتار تاکستان انگور، ١١٠ هکتار گردو، ٨٠ هکتار بادام و ٧٠٠ هکتار باغ سیب خسارت وارد کرد.

مقتدر اظهار کرد: در شهرستان قوچان تنها ۴٩۵ هکتار از اراضی کشاورزی تحت پوشش بیمه هستند که می‌توانند از خدمات بیمه‌ای استفاده کنند.

وی با تأکید بر لزوم بهره‌مندی کشاورزان و دامداران از چتر بیمه‌ای بیان کرد: هم‌اکنون ۶ هزار رأس دام، ١٣ هزار و ۵٠٠ هکتار اراضی زراعی و ۶٩١ هکتار باغ در قوچان تحت پوشش بیمه‌اند که خوشبختانه شاهد افزایش چتر بیمه بخش کشاورزی نسبت به سنوات گذشته هستیم.

از سال‌ها پیش انتقادها نسبت به عدم بیمه مناسب محصولات کشاورزی در استان مطرح بوده و تاکنون بحث‌ها و پیگیری‌ها در این خصوص به نتیجه مثبتی منتهی نشده است. درحالی که کشاورزان خراسانی هرساله با پرداخت حق بیمه، محصولات خود را در برابر مخاطرات بیمه می‌کنند؛ در هنگام دریافت هزینه خسارت، مبلغ واریزی آنقدر ناچیز است که کشاورزان را از بیمه کردن محصولات خود برای سال آینده منصرف می‌کند می‌طلبد در این خصوص مسئولان استان به این موضوع ورود جدی داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha