• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۵
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403022417073
  • خبرنگار : 50444

اجرای طرح یاس در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی مناطق محروم در خراسان شمالی

اجرای طرح یاس در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی مناطق محروم در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: طرح یاس (یاران آسیب ستیز) در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در مناطق محروم با همکاری کمیته امداد و هلال احمر در حال اجرا است.

مجید الهی راد در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: برگزاری دوره آموزشی شامل کمک های اولیه، امداد و نجات، کارآفرینی، مشاوره، مهارت های زندگی، اجرای مراسم ملی مذهبی، اعزام دختران به اردو از جمله اردوهای زیارتی، راهیان پیشرفت، راهیان نور، اربعین، شوق زیارت و یک‌روزه درون شهری از برنامه های قابل اجرا در قالب طرح ملی یاس در استان است.

وی گفت: اجرای این طرح از سال ۱۴۰۰ در استان آغاز شده و در سال گذشته ۴۸۴ نفر از مددجویان از آموزش های مختلف، ۱۰۱ نفر از مددجویان از اردوهای زیارتی و ۱۲۸ نفر نیز از اردوهای آموزشی شامل دوره های مختلف کارآفرینی و...  بهره مند شده اند.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ نیز ۲۸۷ نفر از مددجویان پس از دریافت آموزش‌های مقابله با بحران و بلایای طبیعی به صورت داوطلب در خانه‌های هلال سراسر استان مستقر شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف علمی باتوجه به پیشرفت کشور از اهداف برگزاری اردوی راهیان پیشرفت است، افزود: در سال گذشته ۲۰۲ از مددجویان در اردوی راهیان پیشرفت شرکت کردند.

الهی راد خاطرنشان کرد: ۳۹ نفر نیز به واسطه طرح یاس ازدواج کرده‌اند و ۱۲۵ نفر نیز با دریافت وام اشتغالزایی و یا در سایر دستگاه ها به کار گرفته شده‌اند.

طرح یاس در راستای توانمندسازی جامعه هدف کمیته امداد در ابعاد فرهنگی، روان‌شناختی و اجتماعی با همکاری جمعیت هلال‌احمر و کمیته امداد، با هدف افزایش عزت‌نفس و پذیرش مسئولیت اجتماعی بین خانواده‌های تحت حمایت و همچنین ایجاد شبکه فعال مدیریت بحران در سراسر کشور در حال اجرا است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha