• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403022417116
  • خبرنگار : 71560

جوکار: دولت از برگزاری انتخابات الکترونیک پاسخ مثبتی گرفت

جوکار: دولت از برگزاری انتخابات الکترونیک پاسخ مثبتی گرفت

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: سیستم برگزاری انتخابات الکترونیک از امنیت بالایی برخوردار بود و حال باید به سمت برگزاری انتخابات به صورت تمام الکترونیکی گام برداریم.

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تجربه برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک، بیان کرد: بهره گیری از فناوری در دستور کار همه کشورهای دنیاست. ما نیز باید فرصت ها را کمتر از دست داده و با بهره گیری از فناوری فرایند انجام هر کاری را سرعت ببخشیم.

وی ادامه داد: فرآیند برگزاری انتخابات مهم است. همواره یک روز برای اخذ رای مردم تعیین می شود. افراد نیز زمان خود را می گذارند تا در انتخابات مشارکت کنند. این خیلی مهم است که مردم بتوانند در کوتاه ترین زمان در انتخابات شرکت کنند. اینکه ما در کوتاه ترین زمان نیز بتوانیم نتایج را اعلام کنیم مسئله حائز اهمیتی است.

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراها اظهار کرد: وزارت کشور در این دوره از انتخابات تلاش کرد و در یک هشتم حوزه های انتخابیه توانست انتخابات را به صورت الکترونیک برگزار کند. در مرحله دوم انتخابات نیز توانست در ۶۰ درصد حوزه ها انتخابات را به صورت الکترونیک برگزار کند. الحمدلله پاسخ مثبتی هم گرفت. سیستم از امنیت بالایی برخوردار بود و در کوتاه ترین زمان نیز نتایج اعلام شد.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در شمارش دستی آرا احتمال خطا در محاسبه یا خواندن پیش می آمد اما در انتخابات الکترونیک هیچ گونه خطایی رخ نداد. فلذا با برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک سلامت و امنیت انتخابات ارتقا پیدا  کرد.

وی تاکید کرد: ما باید به سمت تمام الکترونیکی شدن انتخابات گام برداریم. نباید نیاز باشد که مردم در یک محل اخذ رای حضور پیدا کنند. مثلا می توانیم در  انتخابات شوراها تجربه کنیم که مردم در منازل خود از طریق تلفن های همراه و احراز هویت خود در انتخابات شرکت کنند.

جوکار با بیان اینکه حدود ۷۵۰ هزار نفر عوامل اجرایی در مرحله اول انتخابات مجلس دوازدهم داشتیم، تاکید کرد: با برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک، هزینه های برگزاری انتخابات نیز کاهش می یابد. ما می توانیم از طریق  فناوری هایی که در اختیار داریم به سمت الکترونیکی کردن کامل فرآیند انتخابات گام برداریم و افراد از منزل خود در انتخابات شرکت کنند. هر چه بتوانیم از فناوری استفاده کنیم قطعا به نفع کشور خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha