• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403022417169
  • خبرنگار : 50037

مدیرعامل شرکت آبفای استان همدان خبر داد

ابلاغ ۲۴ روستای رزن برای قرارداد دوم جهادآبرسانی

ابلاغ ۲۴ روستای رزن برای قرارداد دوم جهادآبرسانی

ایسنا/همدان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از ابلاغ ۲۴ روستای رزن برای قرارداد دوم جهادآبرسانی خبر داد.

فرهاد بختیاری‌فر دوشنبه ۲۴ اردیبهشت در جلسه بررسی و رسیدگی به مشکلات آب شهرستان رزن، اظهار کرد: موافقت‌نامه توسعه شبکه فاضلاب شهر رزن منعقد شده و ردیف اعتباری آن هنوز برای ارائه صورت وضعیت قطعی باز است و سعی خواهیم کرد فعلاً تا جایی‌ که نیاز باشد از محل منابع داخلی این امر انجام شود.

وی در رابطه با شبکه فاضلاب شهر دمق نیز تصریح کرد: ماده ۲۳ فاضلاب شهر دمق در اسفندماه سال گذشته گفته و به صورت استانی ابلاغ شده و پیگیر دریافت اعتبار آن هستیم ضمن اینکه از طریق شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برای دریافت ردیف ملی این پروژه نیز اقدام کرده‌ایم.

بختیاری‌فر با بیان اینکه از فرماندار رزن درخواست داریم در بخش فاضلاب دمق مبلغی را از محل اعتبارات استانی تخصیص دهد، افزود: مشکل زمین تصفیه‌خانه دمق هنوز با مالکان حل نشده و به توافق نرسیده‌ایم و هر تغییری در جابه‌جایی زمین تصفیه‌خانه به علت دریافت مجوز آن منجر به بلاتکلیفی ماده ۲۳ آن خواهد شد و باید در این رابطه بحث تملک زمین تصفیه‌خانه مرتفع شود.

وی بیان کرد: با مرتفع شدن مشکل زمین تصفیه‌خانه فاضلاب دمق، به تناسب اعتباری که داده می‌شود امسال می‌توانیم کلنگ‌زنی شروع تأسیسات فاضلاب شهر دمق را آغاز کنیم که این امر خبر خوشی برای مردم این شهر به عنوان یکی از مطالبات اساسی مردم طی سال‌های اخیر خواهد بود.

بختیاری‌فر در ادامه خاطرنشان کرد: در بحث محرومیت‌زدایی کل اعتبار سال ۱۴۰۲ به شرکت آب و فاضلاب که باید به بسیج سازندگی واگذار می‌شد و قرار بود بدهند، در مجموع ۲۲۰ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۵۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به استان تخصیص یافت و بخشی از آن صرف پرداخت هزینه صورت وضعیت قرارگاه بسیج سازندگی شد و متأسفانه دیگر تاکنون اعتبار دیگری دریافت نشده است. 

وی مطرح کرد: با وجود اینکه استان همدان در بحث پروژه‌های جهادآبرسانی بیش از ۷۷ درصد دارای پیشرفت فیزیکی بوده اما به علت عدم ادامه تخصیص اعتبارات جهادآبرسانی متأسفانه ادامه کار با ابهام‌مواجه شده ضمن اینکه در کل کشور تخصیص اعتبارات جهادآبرسانی در حال متوقف شدن است و این مشکل تنها مختص استان همدان نیست. 

وی با بیان اینکه ۲۴ روستای شهرستان رزن را جزو قرارداد دوم جهادآبرسانی ابلاغ کرده‌ایم، گفت: با وجود اینکه قرارداد دوم جهادآبرسانی استان همدان را در بهمن‌ماه سال گذشته ابلاغ کرده‌ایم، به علت مشکلات مالی و اعتباری نظر وزیر بر این است که این قرارداد اجرایی نشود که در همین رابطه درخواست کردیم با توجه به وضعیت ویژه‌ استان اجازه پایدار ماندن این قرارداد صادر و تخصیص اعتبار قرارداد انجام شود چرا که همدان به قرارداد دوم نیاز دارد و حتماً باید ابلاغ شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان بیان کرد: ۱۲ روستای شهرستان رزن را نیز شامل مجتمع گونلو شش روستا، مجتمع جربانلو چهار روستا و گرمک و ملابداغ به عنوان دو روستای تک روستایی از طریق اعتبارات ملی پیگیر هستیم که به اعتباری افزون بر هفت میلیارد تومان نیاز دارد در ضمن برخی از روستاهای این شهرستان از محل قرارداد خیرین لوله‌های خط انتقال آب آن قرار است تأمین شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha