• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403022417177
  • خبرنگار : 71234

اولین جلسه فراکسیون گام دوم

اولویت‌های مجلس دوازدهم در اولین جلسه فراکسیون گام دوم مطرح شد

اولویت‌های مجلس دوازدهم در اولین جلسه فراکسیون گام دوم مطرح شد

تعدادی از نمایندگان مجلس یازدهم و منتخبان مجلس دوازدهم در اولین جلسه فراکسیون گام دوم انقلاب اولویت‌های مجلس آینده را تبیین کردند.

به گزارش ایسنا، اولین جلسه فراکسیون گام دوم مجلس دوازدهم برگزار شد و تعدادی از نمایندگان مجلس یازدهم به بیان فعالیت‌هایشان پرداختند.

زنگنه: اقدامات نمایندگان منجر به تحول و بروز اتفاقات بزرگی در کشور می‌شود

محسن زنگنه رئیس فراکسیون گام دوم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدامات نمایندگان منجر به تحول و بروز اتفاقات بزرگی در کشور می‌شود، گفت: تعارض منافع صنفی، جغرافیایی و سیاسی گاهی بر کار مجلس سایه می افکند و کار را از مسیر خود خارج کند.

وی با بیان اینکه ما در فراکسیون گام دوم به دنبال راهکارهایی برای حل مشکلات کشور بودیم، گفت: ما  نمایندگان جوان مجلس درگیر لابی ها و برخی سهم خواهی ها نبودیم.

زنگنه، مالیات بر عایدی سرمایه، قانون حمایت از زنان و خانواده، اصلاح ساختار بودجه و دیگر قوانین مصوب مجلس را به عنوان اقدامات فراکسیون گام دوم برشمرد.

طاهری: ظرفیت معدن در کشور بسیار زیاد است

مصطفی طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن و صنایع مجلس نیز در این نشست گفت: زنجیره در صنایع پتروشیمی اولویت دارد. افزایش هر زنجیره باعث ارزش افزوده می شود. البته برخی از زنجیره ها کوتاه است مثلا از نفت خام فقط به بنزین رسیدیم درحالی که امکان افزایش زنجیره تا دارو است.

وی با بیان اینکه ظرفیت معدن در کشور بسیار زیاد است، گفت: باید در حقوق دولتی حداقل ۴۰ تا ۵۰ درصد سرمایه گذاری شود تا برای نسل های بعدی هم معادن کشور قابلیت بهره برداری داشته باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات مجلس در حوزه معادن گفت: حقوق درآمد معادن حدود ۲ همت بود ولی در اواخر مجلس یازدهم این رقم به نزدیک ۵۰ همت رسید.

محمدبیگی: مجلس دوازدهم در حوزه طب سنتی ورود کند

فاطمه محمدبیگی عضو کمیسیون بهداشت و درمان نیز در این نشست گفت: افزایش سهم سلامت از بودجه کشور در دهه ۹۰ کاهش پیدا کرد حال اینکه قرار بود پرداخت از جیب مردم کمتر شود.

وی با بیان اینکه بودجه صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج در مجلس یازدهم افزایش پیدا کرد، گفت که سهم این صندوق در بودجه به ۹ هزار میلیارد تومان رسیده است.

محمدبیگی تاکید کرد که مجلس دوازدهم باید اقداماتی در حوزه طب سنتی و محیط زیست داشته باشد.

رئیس فراکسیون جمعیت و خانواده همچنین بیان کرد: سالانه یک تا یک و نیم درصد به جمعیت سالمند کشور اضافه می شود؛ در مجلس یازدهم موضوع قانون جمعیت و خانواده را نهایی کردیم. اما از آنجا که چالش جمعیت در کشور بسیار جدی است، باید فراکسیون جمعیت فعالیت خود را در مجلس دوازدهم به صورت جدی پیگیری کند.

بابایی کارنامی: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از اقدامات خوب مجلس یازدهم است

علی بابایی کارنامی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم اقدامات مهمی را انجام داد که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان یکی از این اقدامات بود.

وی اصلاح ساخار صندوق تامین اجتماعی را از اولویت های مجلس دوازدهم خواند و گفت: امنیت شغلی کارگران و کارمندان بسیار مهم است لذا در مجلس یازدهم طرح ساماندهی کارکنان را دنبال کردیم و باید این طرح را به جمع‌بندی برسانیم.

باقرزاده: تعارض منافع مشکلات زیادی را در حوزه سلامت ایجاد کرده است

علی اصغر باقرزاده نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز در این نشست گفت: در کمیسیون بهداشت قدم‌های رو به جلویی برداشته شد که از جمله آن نزدیک به رایگان شدن هزینه ناباروری و در نظر گرفتن صندوقی برای بیماران صعب العلاج است.

وی ادامه داد: البته در برخی موارد همچون قانون حمایت از معلولان به خوبی عمل نکردیم که این موارد باید در مجلس بعدی پیگیری شود. اگر قوانینی که در حوزه سلامت تصویب شده به خوبی اجرایی شود، ما هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

باقرزاده گفت: تعارض منافع، مشکلات زیادی را در حوزه سلامت ایجاد کرده است. افزایش ظرفیت پزشکی مهم است اما ما نباید فقط هزینه آموزش پزشک را دهیم اما به این نکته توجه نکنیم که بسیاری از آنان به دلیل حقوق کم حاضر به کار کردن در شهرستان‌ها نیستند. باید هر دو موضوع در کنار هم دیده شود. ما به قانون جدید در حوزه سلامت نیاز نداریم و باید در بحث نظارتی اقدامات جدی کنیم.

طغیانی: باید مجلس دوازدهم انضباط مالی را پیگیری کند

مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس نیز با بیان اینکه درآمدهای دولت در سه بخش فروش نفت، واگذری داریی های دولت، دریافت مالیات و بدهی است، گفت: برای تحقق این موضوع باید برخی از کارها از دوش دولت برداشته شود تا تورم به دلیل برخی بی انظباطی ها ایجاد نشود. از طرفی انضباط بخشی به منابع از طریق نظارت های مهم مجلس است.

وی با بیان اینکه همچنان فرار مالیاتی وجود دارد، گفت: قانون سامانه مودیان مالیاتی، همان انضباط بخشی به درآمدهای دولت است.

طغیانی بیان کرد: سال گذشته ما در بودجه سنواتی، ۶۳۰ همت برای هدفمندی گذاشتیم که بالای ۷۰۰ همت هزینه شده و حدود ۴۰۰ همت آن محقق شده است یعنی بودجه ما با هزینه ها و درآمدها هیچ سنخیتی ندارد که خروجی این عدم تطابق کسری بودجه قابل توجه است.

وی گفت: هسته سخت تورم خروجی کسری بودجه است که عامل آن بی‌انضباطی‌های مالی دولت و مجلس است. بنابراین بحث انضباط در دولت از حیث منابع و مصارف مهم است که باید تمرکز جدی روی آن داشته باشیم.

متفکرآزاد: مجلس یازدهم قوانین ارزنده ای در حوزه دانش بنیان تصویب کرد

روح الله متفکرآزاد عضو هیات رییسه مجلس نیز در این نشست گفت: فهم نظارتی مجلس جمعی است لذا خروجی صحن به رای جمع نمایندگان نیاز دارد.

وی با بیان اینکه مجلس یازدهم قوانین ارزنده ای در حوزه دانش بنیان تصویب کرد، افزود: در حوزه دانش بنیان یک قانون در سال ۱۳۸۹  مصوب شد که ۴ تا ۵ هزار شرکت دانش بنیان در کشور شکل گرفت و پایه ارتقای شرکت های دانش بنیان شد.

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه شرکت های بزرگ دانش بنیان مشمول معافیت های مالیاتی شدند، افزود: در حوزه علوم انسانی، مجلس یازدهم ایجاد اندیشکده هایی را ریل گذاری کرد و امیدواریم در مجلس دوازدهم این رویه ادامه یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha