• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403022417180
  • خبرنگار : 50283

نماهنگ «بهتر از بهشت» در بندرانزلی رونمایی شد

نماهنگ «بهتر از بهشت» در بندرانزلی رونمایی شد

ایسنا/گیلان مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان گفت: در دوره جنگ روایت‌ها هستیم و استفاده از زبان هنر و سرود یکی از راه‌های روایت‌سازی است.

حجت‌الاسلام محمد علی نجفی، شامگاه دیروز یک‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه در مراسم رونمایی از نماهنگ «بهتر از بهشت» کاری از گروه سرود تبار میرزا بندرانزلی که در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در دوره جنگ روایت‌ها هستیم و اگر نتوانیم روایت درست و خوبی از ارزش‌های اسلامی در جامعه مطرح کنیم، روایت‌های غلط، غالب خواهد شد.

نماهنگ "بهتر از بهشت" در بندرانزلی رونمایی شد

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های روایت‌سازی، استفاده از زبان هنر است، افزود: سرود یکی از بهترین این روش‌ها است که به لطف خداوند متعال و هنر گیلانی‌ها در جهان طنین‌انداز شد،«سلام فرمانده» و استفاده از این روش نوین بود.

حجت الاسلام‌ نجفی با تاکید بر اینکه سرود؛ زبانی گویا و جذاب برای انتقال پیام‌های عمیق است، گفت: سرود روشی ایرانی و اسلامی همچنین متناسب با مؤلفه‌های تربیتی است.

نماهنگ "بهتر از بهشت" در بندرانزلی رونمایی شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان تصریح کرد: وقتی شما می‌خواهید یک کار جمعی را به ویژه برای سنین کودک و نوجوان طراحی کنید، سرود یکی از کارهایی است که برای بچه‌ها ارزش تربیتی دارد.

حجت الاسلام نجفی تاکید کرد: سرود یکی از روش‌های خوبی است که ما می‌توانیم با جامعه حرف بزنیم و انتقال مفاهیم داشته باشیم و بتوانیم به این واسطه، خیلی از حرف‌هایی که شاید نمی‌شود در زبان صریح و با بیان مستقیم گفت، در قالب موسیقی و سرود با جامعه در میان گذاشت.

نماهنگ "بهتر از بهشت" در بندرانزلی رونمایی شد

وی ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران تولید نماهنگ «بهتر از بهشت» گفت: با نگاهی به روایات می بینیم توصیه اهل بیت همواره این بوده که حواسمان به دشمنانمان باشد به ویژه حواسمان باشد که ذهن جوانان و نوجوانان را منحرف نکنند.

حجت الاسلام نجفی خطاب به نوجوانان دختر و پسر گفت: شما مسیرهای جدی برای آینده در پیش دارید که بعضاً طولانی و سخت است. برای اینکه به موفقیت برسید خداوند میانبرها و راه پله‌هایی برای شما قرار داده که از جمله آن، احترام به پدر و مادر است.

نماهنگ "بهتر از بهشت" در بندرانزلی رونمایی شد

 همچنین در حاشیه این مراسم حمیدرضا طاهری، مسئول کانون فرهنگی، تبلیغی تبار میرزا شهرستان بندرانزلی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: نماهنگ «بهتر از بهشت» ششمین کار از گروه سرود تبار میرزا است که به ساحت مقدس امام هشتم تقدیم شد.

وی با بیان اینکه این سرود با حضور ۱۱۰ نفر از نونهالان، نوجوانان و جوانان دختر و پسر بندرانزلی و دیگر شهرستان‌های استان گیلان اجرا شده، گفت: شاعر این اثر رضا یزدانی، آهنگ‌ساز مرتضی حبیبی هستند.

طاهری با اشاره به اینکه گروه تبار میرزا نزدیک به دومین سال فعالیت خود را پشت سر می‌گذارد، تصریح کرد: این گروه بعد از سرود «سلام فرمانده» اولین گروه بزرگ در استان گیلان بود که با جمعیت نزدیک به ۱۵۰ نفر از نونهالان و نوجوانان تشکیل شده و تاکنون پنج کار موفق دیگر را در کارنامه تولید نماهنگ خود دارد.

نماهنگ "بهتر از بهشت" در بندرانزلی رونمایی شد

 وی با اشاره به پنج کار قبلی گفت: نماهنگ «آقای من حسینه» ویژه محرم و صفر، نماهنگ «ایران عزیز» ویژه ۲۲ بهمن، نماهنگ «خدای خوبم» ویژه ماه مبارک رمضان، نماهنگ «علی جان» ویژه دهه ولایت همچنین با توجه به عنوان کانون که تبار میرزا نام گذاری شده، ما یک دِین به میرزا کوچک خان حس می‌کردیم لذا سرود «کوچک خان» را برای صد و دومین سالگرد این بزرگمرد گیلانی تهیه کردیم و امروز نیز شاهد رونمایی از ششمین کار گروه تبار میرزا؛ «بهتر از بهشت» بودیم.

 طاهری با اشاره به اینکه کانون فرهنگی، تبلیغی و تربیتی تبار میرزا شهرستان بندرانزلی از سال ۱۴۰۱ در سازمان تبلیغات اسلامی ثبت شده، گفت: تولید نماهنگ و سرود بخشی از فعالیت این موسسه است و علاوه بر آن کلاس‌های آموزشی حضوری و مجازی، کلاس های علمی، دوره‌های مداحی و تربیتی برای نونهالان و نوجوانان و جوانان در دستور کار قرار دارد.

نماهنگ "بهتر از بهشت" در بندرانزلی رونمایی شد

 مسئول کانون فرهنگی، تبلیغی تبار میرزا شهرستان بندرانزلی تاکید کرد: استفاده از سرود یکی از هنرهای اثرگذار در انتقال مفاهیم است و وقتی کودکان، نقش آفرین در این کار هستند از همان کودکی با این مفاهیم آشنا شده و در این مسیر سوق پیدا می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha