• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403022417236
  • خبرنگار : 50187

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

نیازمند اقدامات جهادی و تلاش همگانی در قرارگاه جوانی جمعیت استان کرمان هستیم

نیازمند اقدامات جهادی و تلاش همگانی در قرارگاه جوانی جمعیت استان کرمان هستیم

ایسنا/کرمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان به مناسبت هفته ملی جمعیت پیامی صادر کرد.

دکتر مهدی احمدی نژاد در این پیام اعلام کرد: «۳۰ اردیبهشت ماه سالروز ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است؛ در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز ملی جمعیت نام گرفته و هفته منتهی به این روز هفته ملی جمعیت(۲۴ تا ۳٠ اردیبهشت) نامگذاری شده است.

تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نسبت به فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی در فضای عمومی و تقدیر ایشان از فعالان دلسوز، عاقبت اندیش و تلاشگر در حوزه افزایش جمعیت و جوان شدن نسل ایرانی به عنوان مهم‌ترین مولفه قدرت کشور عزیزمان، موضوع حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را به یکی از مسائل اساسی و بنیادی جامعه تبدیل کرده است.

امروزه یکی از مسائل حیاتی و اساسی جامعه ایران، جمعیت است؛ موضوعی که اگر امروز فکری به حال آن نکنیم، فرصت جبران محدود و محدودتر خواهد شد، چرا که نیروی انسانی برای هر جامعه‌ای از جمله عوامل قدرت محسوب شده و رشد و بالندگی هر جامعه‌ای را رقم می‌زند.

متاسفانه آمار و ارقام حاکی از آن است که کشور، شتاب تندی را در کاهش موالید و شاخص‌های منفی رشد جمعیتی در دهه‌های گذشته داشته و این مسئله تبعات منفی را به دنبال خواهد داشت و تا بسته شدن پنجره جمعیتی که زمان کوتاهی از آن باقی مانده، فرصت تجدیدنظر و تبیین سیاست‌های جمعیتی در کشور را داریم تا از سالمندی جامعه جلوگیری کنیم.

پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری و در راستای اجرای موثر قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، نیازمند اقدامات جهادی و تلاش همگانی در قرارگاه جوانی جمعیت در استان هستیم.

اینجانب ضمن گرامیداشت هفته ملی جمعیت، قدردان تلاش‌ها و زحمات تمام همکارانی هستم که مسئله جمعیت را بیش از پیش جدی تلقی کرده و برای پیشبرد برنامه‌های این حوزه از هیچ تلاشی فروگذار نیستند».

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha