• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403022417245
  • خبرنگار : 30147

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

 تعاونی توسعه عمران کاشمر پس از ۱۰سال تشکیل می‏‌شود

 تعاونی توسعه عمران کاشمر پس از ۱۰سال تشکیل می‏‌شود

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشمر گفت: پس از ۱۰سال پیگیری سرانجام تعاونی توسعه عمران شهرستان تشکیل می‏شود.

ابراهیم ذوالفقاری در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه سال گذشته در حوزه‌های مختلف تعاون، اقدامات شایسته‌ای انجام شد، از ۶ هزار و ۳۱۰ میلیون ریال تسهیلات پرداختی به تعاونی‌ها و انجام ۶۰۰۰ نفر ساعت آموزش به اعضای تعاونی‌ها خبر داد و افزود: طی این مدت ۴۰ مورد نظارت بر عملکرد شرکت‌های تعاونی انجام شد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی شهرستان کاشمر با اشاره به تشکیل ۸ شرکت تعاونی جدید در سال گذشته خاطرنشان کرد: پس از ۱۰ سال پیگیری، سرانجام شرکت تعاونی توسعه عمران شهرستان تشکیل و به‌زودی مجمع عمومی این شرکت تعاونی برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: طبق اصل ۴۴ قانون اساسی در قالب شرکت تعاونی توسعه عمران و در بخش‌های تسهیلات و ماشین‌آلات افراد بسیاری می‌توانند به شهرستان کمک کنند، تشکیل تعاونی‌های مذکور در کاهش فقر، ایجاد اشتغال پایدار و رشد و توسعه اقتصادی شهرستان نقش مؤثر و بسزایی دارند.

انحلال ۲۰۰ تعاونی در ۱۰ سال گذشته

ذوالفقاری اظهار کرد: فعالیت‌های شرکت توسعه و عمران شهرستان‌ بسیار گسترده بوده و محدودیتی برای عضویت افراد با شخصیت‌های حقیقی و حقوقی در آن وجود ندارد.

وی نقش تعاونی‌ها در رونق اقتصادی منطقه را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: شهرستان کاشمر ظرفیت‌های بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف دارد و این تعاونی می‌تواند بستر مناسبی برای توسعه پایدار این شهرستان با مشارکت مردم فراهم نماید.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی شهرستان کاشمر در ادامه با بیان اینکه در گذشته ۴۰۰ تعاونی داشته‌ایم که با تعیین تکلیفی که از سال‌های ۹۳ به بعد صورت گرفت ۲۰۰ تعاونی منحل شد، افزود: برخی تعاونی‌ها ۱۰ سال بود که هیچ فعالیتی نداشتند که پرونده‌شان برای تعیین تکلیف به کمیسیون انحلال استان ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه اکنون از همین ۲۰۰ تعاونی باقی مانده فقط ۵۰ درصدشان فعالیت دارند، بیان کرد: باید به حوزه تعاون در سطح کلان توجه بیشتری شود.

صدور ۳۰۱ مورد مجوز مشاغل خانگی

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشمر به وضعیت اشتغال شهرستان اشاره کرد و افزود: با تلاش تمامی مسئولان شهرستان سال گذشته توانستیم در ایجاد اشتغال، عملکرد ۱۱۲ درصدی را داشته باشیم.

وی گفت: هرچند تعهد شهرستان در ایجاد اشتغال ۱۹۱۲ نفر بود اما اشتغال ۲۱۳۱ نفر محقق شد، هم‏چنین با برداشتن موانع در حوزه مشاغل خانگی ۳۰۱ مورد مجوز صادر شده است.

ذوالفقاری با بیان اینکه سال گذشته بالغ ‌بر ۴۲ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خرد خانگی به ۳۴ طرح متقاضی تخصیص داده شد، از برگزاری ۴۶۵ جلسه رسیدگی به شکایات کارگری در حوزه روابط کار خبر داد و گفت: طی این مدت ۵۰۰ مورد بازرسی از کارگاه‌ها و تأسیس سی انجمن صنفی کارگری و کارفرمایی را داشتیم.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشمر هم‏چنین از ارائه ۳۰۰۰ نفر ساعت آموزش به صنوف و ۱۲۸مورد بررسی و تشکیل پرونده متقاضیان مشاغل سخت و زیان‌آور خبر داد و افزود: طی این مدت برای ۲۱۰ نفر از کارگران بیکار شده، مقرری بیمه بیکاری برقرار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha