• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۵
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403022417250
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

استاندار:

شاهد تغییرات قابل توجهی در شاخص‌های توسعه سیستان و بلوچستان هستیم

شاهد تغییرات قابل توجهی در شاخص‌های توسعه سیستان و بلوچستان هستیم

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان با مخاطب قرار دادن جوانان و نوجوانان توانمند استان گفت: انتظار می‌رود با پشتوانه علمی قوی، تلاش و صبر وارد عرصه فعالیت‌های میدانی شوید و با جدیت و نوآوری، مسئولیت‌هایی که به شما واگذار شده است را به سرانجام برسانید.

محمد کرمی امروز دوشنبه در نشست هم اندیشی رابطین مردمی ادارات، نخبگان دانشجویی و دانش آموزی استان اظهار کرد: از برخوردهای منفی ناامید نشوید، زیرا هر تغییری مقاومت‌هایی به همراه دارد ولی می‌توان با ایستادگی و ایجاد تغییر در نگاه افراد و کار جهادی شاهد دستیابی به اهداف تان باشید.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای توسعه استان بیان کرد: شاهد تغییرات قابل توجهی در شاخص‌های توسعه سیستان و بلوچستان هستیم و باید این حرکت مثبت را به سرعت به سمت پیشرفت و توسعه ادامه دهیم.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: حضور مردم در همه عرصه ها به خصوص در عرصه اقتصاد مردمی بسیار مهم است.

 وی با بیان اینکه کادرسازی یعنی بهره گیری از نیروهای خلاقی که از یک مدیر فعالتر و توانمندتر هستند، اذعان کرد: کادرسازی برای آینده و عرصه‌های مختلف حائز اهمیت است که در این راستا کادرسازی با بهره‌گیری از دستیاران مردمی در مجموعه‌های مختلف انجام شده است.

کرمی بیان کرد: ارتباط دانش آموزان و دانشجویان فعال و نوآور باید با دستگاه‌های اجرایی گسترش یابد و این رابطه برای نوجوانان و جوانان همانند یک کارگاه عملی مدیریت است.

استاندار با تاکید بر برگزاری آموزش های مورد نیاز گفت: برنامه ریزی و ارائه این آموزش ها در حوزه اقتصادی هم بایستی فعال شود.

کرمی تصریح کرد: مزیت های استان در وهله اول داشتن نیروی جوان، خلاق و توانمند است، دومین مزیت داشتن معادن مختلف و بی‌نظیر می باشد که اکنون ساخت ۷ کارخانه فرآوری شروع شده و کارخانه طلا نیز راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به بحران آب در استان که سال گذشته با آن مواجه بودیم، اضافه‌کرد: در راستای حل این بحران راه‌حل‌های همه جانبه را با طرحهای مختلف شروع کردیم و خداوند پاداش تلاشمان را  امسال با بارش رحمت الهی در سطح استان عطا کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان اذعان کرد: با اعتباری بالغ بر۴۰ هزار میلیارد تومان گازرسانی در شهرستان‌های استان در حال انجام است.

کرمی ادامه داد: مزیت‌های کشاورزی، ساخت چند هزار واحد مسکونی از ابتدای دولت، برق رسانی‌ها، اقتصاد دریا و... که با این اقدامات در آینده نزدیک شاهد صنعتی شدن استان خواهیم بود.

 وی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت های استان تاکنون در زمینه‌ اقتصاد شهری و دیجیتال اقدامات درخور و مناسبی انجام نشده است.

استاندار گفت: نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ... برنامه دارد و ما باید از این آموزه ها به درستی استفاده کنیم.

کرمی تصریح کرد: شما جوانان در راستای ایجاد تعاونی‌ها در زمینه‌های مختلف اقدام کنید و با خلاقیت و توانایی نسبت به ایجاد این گروه‌ها اقدام کنید، زیرا کار گروهی در اهداف بزرگ بهتر به نتیجه می رسد و افراد به تنهایی کمتر می توانند به موفقیت دست یابند.

وی با اشاره به خصوصیات جوانان که سرشار از فکر، خلاقیت، نوآوری و انرژی است، بیان داشت: به توکل و ارتباط قوی با خداوند، آینده‌نگری و برنامه‌ریزی و بهره گیری از فرصت‌ها برای رسیدن به اهدافتان توجه کنید.

استاندار با بیان اینکه قرآن بهترین دستورالعمل زندگی است، اذعان داشت: بالاترین مقام، مقام بندگی است و با بهره‌گیری از قرآن در  حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ... به موفقیت خواهید رسید.

کرمی با تاکید بر اینکه بهترین دوران زندگی؛ دوران جوانی و نوجوانی است، آنها را به مطالعه بیشتر در عرصه های مختلف توصیه کرد.

وی در پایان تاکید کرد: باید با تلاش مداوم به جایگاه علمی دست یابید که شرکت‌های بزرگ به دنبال بهره گیری از عمل و توان شما باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha