• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1403022417253
  • خبرنگار : 30057

فراخوان اولین دوره جایزه دانشمند جوان مصطفی(ص) منتشر شد

فراخوان اولین دوره جایزه دانشمند جوان مصطفی(ص) منتشر شد

از سوی بنیاد مصطفی فراخوان جایزه دانشمند جوان مصطفی(ص) ۲۰۲۵ با منابع وقفی پروفسور فرخزاد برنده پنجمین دوره جایزه مصطفی(ص) منتشر شد.

به گزارش ایسنا، اولین دوره جایزه دانشمند جوان مصطفی(ص) در سال ۲۰۲۵ با منابع حاصل از وقف پروفسور امید فرخزاد (برگزیده دوره پنجم جایزه مصطفی(ص)) در حوزه علوم زیستی و پزشکی برگزار می‌شود.

این جایزه به دو دانشمند جوان زیر ۴۰ سال جهان اسلام در حوزه علم و فناوری زیستی و پزشکی اعطا می‌شود و شامل نشان دانشمند جوان مصطفی(ص) لوح و جایزه نقدی معادل ۱۰ هزار دلار است.

نامزدها تنها توسط دانشمندان برجسته یا نهادهای علمی ذیل می‌توانند معرفی شوند: دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، انجمن‌ها و قطب‌های علمی و فناوری، فرهنگستان‌ها، پارک‌های علم و فناوری. نامزدها باید در حوزه‌های علم و فناوری زیستی و پزشکی فعال باشند، دانشمندان مسلمان (فارغ از تابعیت آنها) و دانشمندان مقیم کشورهای اسلامی (فارغ از مذهب)، امکان دریافت این جایزه را دارند.

همچنین مبنای محاسبه ۴۰ سال، انتهای سال اعطای جایزه است؛ برای دوره اول در سال ۲۰۲۵، متولدین سال ۱۹۸۶ به بعد می‌توانند نامزد شوند.

نهادها و دانشمندان برجسته‌ای که مایل به معرفی نامزدهای مدنظر خود برای شرکت در این جایزه هستند،تا ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ وقت دارند و آیین اعطای جایزه نیز تا پایان شهریور ۱۴۰۴ برگزار می‌شود.

جایزه دانشمند جوان مصطفی(ص) در راستای تشویق دانشمندان جوان جهان اسلام و ارج نهادن به دستاوردهای تأثیرگذار آنها، به عنوان یکی از نمادهای شایستگی و برتری علمی نسل جوان نخبه شکل گرفته است. این جایزه به صورت دوسالانه به آثاری نوآورانه در مرزهای دانش تعلق می‌گیرد که توسط دانشمندان جوان در حوزه‌های علم و فناوری ارائه شده و زمینه‌ساز بهبود زندگی بشریت باشد. برگزیدگان جایزه علاوه بر لوح و نشان، با دریافت مبلغی نقدی که از محل خیرین و واقفین علم و فناوری تأمین می‌شود، طی مراسمی با حضور دانشمندان و فرهیختگانی از کشورهای مختلف، تقدیر می‌شوند.

به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع‌رسانی بنیاد مصطفی (ص)، علاقه‌مندان برای معرفی نامزدها به دبیرخانه جایزه دانشمند جوان مصطفی(ص) به نشانی‌های ذیل مراجعه کنند. تلفن: ۲۲۲۲۰۸۵۰-۹۸-۲۱+، دورنگار: ۲۲۲۲۰۶۵۰-۹۸-۲۱+ یا پایگاه اینترنتی: www.mustafaprize.org/young و نشانی الکترونیکی: young@mustafaprize.org.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha