• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403022417355
  • خبرنگار : 50300

مدیرکل امور عشایر خوزستان:

احداث جاده عشایری «هوفل پلنگی» شهرستان دزپارت در حال پیگیری است

احداث جاده عشایری «هوفل پلنگی» شهرستان دزپارت در حال پیگیری است

ایسنا/خوزستان مدیرکل امور عشایر خوزستان با اشاره به اهمیت اقتصادی منطقه عشایری هوفل پلنگی دزپارت بر ضرورت احداث جاده برای مردم این منطقه تاکید کرد.

سید اسکندر موسوی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت احداث جاده برای منطقه عشایری هوفل پلنگی دزپارت، اظهار کرد: احداث جاده مراحل خاص خود را دارد. به ویژه با توجه به عشایری بودن منطقه، باید مجوزهای لازم از محیط زیست و منابع طبیعی اتخاذ و پس از آن نیز باید منابع مالی و اعتباری برای احداث راه در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: احداث ایل‌راه یا جاده این منطقه، اکنون در مرحله انتخاب مسیر است چون چندین مسیر به منطقه عشایری هوفل پلنگی دزپارت منتهی می‌شود که شامل روستای خوجه انور دزپارت، دشت سوسن و دو مسیر از سوی استان چهارمحال و بختیاری است. پس از انجام ارزیابی‌های لازم و در نهایت کسب مجوزها، مسیر احداث خواهد شد.

مدیرکل امور عشایر خوزستان عنوان کرد: جاده‌ای که قرار است احداث شود، ۳۰ کیلومتر است. با توجه به اتصال دو استان به هم، ۳۰ کیلومتر نیاز به بازگشایی راه و احداث جاده دارد. پس از اخذ مجوزهای لازم از منابع طبیعی و محیط زیست، پیگیر هستیم تا از ظرفیت گروه‌های جهادی نیز کمک بگیریم.

موسوی‌زاده گفت: با توجه به اینکه منطقه، صعب العبور و کوهستانی است هزینه و اعتبار موردنیاز برای ساخت جاده، با یکبار بازدید قابل احصاء نیست. بنابراین، اعتبار موردنیاز پس از بررسی کارشناسی و نقشه‌برداری مشخص می‌شود. قاعدتا ساخت اینگونه جاده‌ها نیاز به اعتبار بالایی دارد و در قالب چندمرحله مختلف ساخته خواهد شد.

وی تاکید کرد: در منطقه عشایری هوفل پلنگی، تعداد زیادی عشایر و دامدار مستقر هستند و معیشت عشایر نیز به مرتع و دام وابسته است. از سویی، زمین‌های کشاورزی و باغات وجود دارند و با توجه به مجاورت با رودخانه کارون، بخشی از اراضی این منطقه زیر کشت برنج‌ رفته است. بنابراین منطقه بسیار غنی و خوبی است و با توجه به فعالیت زنبورداری، دامداری و کشاورزی و وجود عشایر، این منطقه به تولید و اقتصاد شهرستان دزپارت کمک خوبی می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha