• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403022417394
  • خبرنگار : 71552

مناف هاشمی: اگر ژیمناستیک مشکل نداشت سهمیه المپیک بیشتری می‌گرفت

مناف هاشمی: اگر ژیمناستیک مشکل نداشت سهمیه المپیک بیشتری می‌گرفت

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: شاید اگر ژیمناستیک این چالش‌ها و مشکلات را نداشت می‌توانستیم امروز سهمیه‌های المپیک بیشتری داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک در حاشیه مجمع انتخاباتی فدراسیون ژیمناستیک در مورد تعیین تکلیف ریاست این فدراسیون بیان کرد: ژیمناستیک یکی از رشته‌های پایه و مهم برای ایران است. با همه چالش‌هایی که طی دو و نیم سال گذشته داشت و خیلی‌ها باورشان نمی‌شد در بازی‌های هانگژو توانستیم یک نقره باارزش بگیریم و برای المپیک پاریس هم کسب سهمیه کردیم. شاید اگر این چالش‌ها و مشکلات نبود می‌توانستیم امروز سهمیه‌های المپیک بیشتری داشته باشیم.

او ادامه داد: این رشته خاستگاه و پایگاه خوبی در ۳۱ استان کشور دارد. قطعا با آرامشی که امروز اتفاق افتاد، رای بالایی که ریاست فدراسیون گرفت، حمایتی که وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، فدراسیون جهانی و اعضای مجمع اعلام کردند به نظر می‌رسد آینده بسیار درخشانی را باید برای این رشته پیش‌بینی کنیم. وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک حمایت‌های مالی و پشتیبانی‌های لازم را در دستور کار خود دارند.

هاشمی با بیان اینکه اساسنامه فدراسیون جهانی ابهاماتی داشت که در گذشته مطرح شده بود، تاکید کرد: نظر فدراسیون جهانی این بود که از اعضای مجمع رای بگیریم که سرپرستان می‌توانند رای بدهند یا نه و همچنین ریاست مجمع با رای اعضای مجمع انتخاب شود. به نظر می‌رسد اصول دموکراتیک در این انتخابات رعایت شد. دو عزیز هم انصراف دادند که امیدوارم در ادامه راه هم حمایت این عزیزان که از ورزشی‌های کشور هستند را داشته باشیم و فدراسیون بتواند با آرامش برنامه‌های خود را دنبال کند.

او در مورد ارسال گزارش برگزاری انتخابات این فداسیون به فدراسیون جهانی و دریافت تاییدیه از سوی فدراسیون جهانی ژیمناستیک گفت: قطعا دوستان کمیته برگزاری در اولین فرصت صورت‌جلسه را به ما اعلام می‌کنند و ترجمه فارسی و انگلیسی‌اش را ارسال می‌کنیم. با توجه به اینکه خودشان در جلسه حضور داشتند، امیدوارم هر چه زودتر تاییدیه را اعلام کنند و فدراسیون هم کار خود را شروع کند. کار امروز از دید مجمع تمام شده است. خودشان هم ابراز رضایت کردند. امیدوارم هر چه سریع‌تر این کار اعلام شود شاید دیگر فرصتی برای کسب سهمیه المپیک نباشد اما من برای المپیک بعد و بازی‌های آسیایی خیلی امیدوار هستم. قطعا رشته ژیمناستیک می‌تواند مدال‌های خوش‌رنگی به دست بیاورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha