• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۱
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403022417477
  • خبرنگار : 50463

بیان ناگفته‎ها و ابهامات حوزه خانواده، فرزندآوری و جوانی جمعیت در یزد

بیان ناگفته‎ها و ابهامات حوزه خانواده، فرزندآوری و جوانی جمعیت در یزد

ایسنا/یزد همایش ملی «خانواده، فرزندآوری و جوانی جمعیت» با ارائه ۱۰۲ مقاله و اثر طی مدت دو روز به میزبانی استان یزد برگزار می‌شود.

دکتر «محمد حسن لطفی» صبح امروز در نشست خبری همایش ملی «خانواده، فرزندآوری و جوانی جمعیت» که به میزبانی استان یزد برگزار خواهد شد، گفت: این همایش با هدف تبلیغ و ترویج جوانی جمعیت و فرزند آوری در سطح ملی در روزهای پنجشنبه و جمعه (۲۷ و ۲۸ اردبیهشت) در محل سالن شهید فیض پردیس علوم پزشکی یزد برگزار خواهد شد.

دبیر علمی این همایش افزود: این همایش با هدف ایجاد ذهینت و آگاهی بخشی در خصوص فواید سلامت چهاربعدی اجتماعی، جسمی، روانی و معنوی فرزندآوری و همچنین بیان عوارض ناشی از صدق جنین که به صورت قانونی و غیر قانوین در حال انجام است.

معاون امور مشارکت‌های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه این همایش در قالب پنج پنل علمی دو ساعته برگزار می‌شود، گفت: آیین افتتاحیه  این همایش با حضور رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و با حضور احتمالی وزیر بهداشت با حضور ویدیو کنفرانسی دبیر ستاد ملی جوانی جمعیت برگزار خواهد شد.

لطفی با بیان این که در مجموع ۴۱۵ اثر در دو بخش پژوهشی و هنری به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، گفت: در نهایت ۱۰۲ مقاله و اثر به عنوان آثار منتخب جشنواره در دو روز برگزاری این همایش ارائه خواهد شد.

وی در این باره خاطرنشان کرد: تعداد ۱۹۷ مقاله در بخش پژوهشی دریافت شده که تعداد ۱۶۳ مقاله واجد شرایط داوری بوده که ۱۳۵ مقاله به مرحله داوری رسیده و تعداد ۷۴ مقاله به عنوان آثار برتر اعلام شده است.

دبیر علمی دومین همایش ملی خانواده، فرزندآوری و جوانی جمعیت افزود: در حوزه هنری نیز ۲۱۱ اثر در شش محور دریافت شد که در نهایت ۲۸ آثار برای داوری پذیرفته شد.

لطفی درپایان خصوص انتخابات استان یزد برای میزبانی از این همایش نیز گفت: این میزبانی بنا بر تصمیم قرارگاه جوانی استان صورت گرفت چرا که در جلسات این قرارگاه به این نتیجه رسیدیم که یکسری از ناگفته‌های با این موضوع وجود دارد و همین موضوع سبب به وجود آمدن یکسری از اختلاف نظرات بین کارشناسان این حوزه شده که در این اجلاس علمی با برگزاری و ارائه پنل‌های مختلف علمی، این ابهامات برطرف خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha