• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403022417517
  • منبع : دیوان محاسبات کشور

بررسی عملکرد و چالش‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در دیوان محاسبات

بررسی عملکرد و چالش‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در دیوان محاسبات

عملکرد سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در ادامه سلسله نشست‌های بررسی عملکرد شرکت‌ها توسط دیوان محاسبات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل دیوان محاسبات کشور، در این جلسه علی کامیار دادستان دیوان محاسبات با اشاره به اهمیت حمل‌ونقل، بر رفع چالش‌ها و موانع موجود در بخش راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تأکید کرد.

وی بیان کرد: تسریع در خروج تجهیزات خریداری‌شده راهداری از گمرک، نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و همچنین رفع نقاط حادثه‌خیز از موضوعات بسیار مهمی است که باید بیش‌ازپیش مورد توجه مسئولان متولی قرار گیرد.

کامیار گفت: امروز در برخی از نقاط کشور وضعیت راه‌ها مناسب نیست، بنابراین در این زمینه نیازمند یک نگاه ویژه و فرابخشی برای خدمت‌رسانی به مردم هستیم.

دادستان دیوان محاسبات کشور همچنین در این جلسه بر استفاده بیشتر از ظرفیت تولیدات داخلی در زمینه ماشین‌آلات راهداری تاکید کرد.

داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور نیز با قدردانی از مسئولان دیوان محاسبات کشور در برگزاری نشست های تعاملی اظهار داشت: این سازمان از نقطه صفر مرزی ترانزیت مسافر، بار و جابجایی کالاهای اساسی را بر عهده دارد و یکی از دستگاه‌های تأثیرگذار در خدمات‌رسانی به آحاد مختلف جامعه شمار می‌رود.

وی افزود: کمک به نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی با مشارکت بخش خصوصی، رفع نقاط حادثه‌خیز، ترمیم و آسفالت راه‌های مواصلاتی کشور و کمک به تسریع در ترخیص تجهیزات خریداری‌شده از گمرک موضوعاتی است که نیازمند همراهی دیوان محاسبات هستیم.

براساس این گزارش، بررسی آخرین وضعیت طرح‌های نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای، اجرای حساب واحد خزانه، درآمد حاصل از عوارض آزادراهی، شرکت‌های آزادراهی و رفع و اصلاح نقاط حادثه‌خیز از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست همچنین مقایسه درآمد پیش‌بینی‌شده سازمان راهداری طی سنوات اخیر، هزینه‌های تملک سازمان، هزینه‌های راهداری و نگهداری، چالش‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از جمله عدم واریزی درآمدهای عوارض، طرح‌های عمرانی در دست اجرا، بودجه این سازمان و... مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۲-۲۵ ۱۵:۲۰

سلام استان اصفهان شهرک های صنعتی ازکامیونها ورودی میگیرند ایا این قانون هست یا نه ممنون

avatar
۱۴۰۳-۰۲-۲۶ ۰۰:۰۶

با سلام چرا سهمیه گازوییل تریلی ها اینقدر کم شارژ میشه من چطور کار کنم تا بتونم به استهلاک ماشین و قرض و مخارج زندگیم برسم ممنون میشم فکری بکنید

avatar
۱۴۰۳-۰۲-۲۶ ۰۳:۴۲

سلام چرا بعضی از خدمات رفاهی بین راهی از ماشین سنگین هابرای استراحت پول میگیرند،مخصوصااستان همدان.لرستان

avatar
۱۴۰۳-۰۲-۲۶ ۱۴:۱۶

خرابی برخی از جاده‌ها واقعا خنده دار هست خرابی 99 درصد جاده‌های کشور هرچند دیگه جاده ای نمونده