• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403022417613
  • خبرنگار : 50649

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

دانشگاه امیدآفرینی را در بین نخبگان افزایش دهد

دانشگاه امیدآفرینی را در بین نخبگان افزایش دهد

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر ضرورت نخبه‌پروری در دانشگاه‌ها و همچنین امیدآفرینی در میان نخبگان تأکید کرد.

سیدوحید حسینی امروز، ۲۴ اردیبهشت‌ماه در نشست هم‌اندیشی با اعضای کمیسیون ویژه حمایت از نخبگان و استعدادهای درخشان در شیراز با اشاره به اهمیت نخبه‌پروری و نقش نخبگان و استعدادهای درخشان در پیشرفت، خودکفایی و سرافرازی بیش از پیش نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت: دانشگاه باید نخبه‌پرور باشد و امیدآفرینی را بین نخبگان افزایش دهد.

وی افزود: ضرورت دارد با فراهم‌سازی زیرساخت‌ها، رفع دغدغه‌ها و تسریع در رفع چالش‌های پیش روی نخبگان و دانشجویان استعدادهای درخشان، امیدآفرینی در بین آنان را افزایش داد و از این سرمایه‌های ارزنده کشور حمایت کرد.

حسینی ادامه داد: همچنین نخبگان و دانشجویان استعدادهای درخشان به فکر اقدامات، طرح‌ها و ایده‌های نو، کاربردی و سازنده برای رفع نیازهای جامعه باشند که در این مسیر، استفاده از تجربیات موفق اساتید پیشکسوت ضروری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحران کروناویروس و پیامدهای آن به ویژه در حوزه آموزش اشاره کرد و گفت: دانشجویان نخبه و استعدادهای درخشان دانشگاه باید با تلاش مضاعف و تجربیات ارزنده اساتید، آمادگی مقابله با هرگونه بحران را در حوزه سلامت داشته باشند تا در صورت وقوع، نیازهای جامعه را با کمترین آسیب رفع کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مسئولان خواست تا افزایش ارتباطات علمی بین‌المللی بین اساتید دانشگاه با اساتید دانشگاه‌های معتبر دنیا را در راستای تقویت بنیه علمی دانشگاه، در دستور کار قرار دهند.

حضور ۱۱۲۰ دانشجوی نخبه و استعداد درخشان در دانشگاه علوم پزشکی شیراز

سرپرست دفتر استعدادها و عملکردهای درخشان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست، با ارائه گزارشی از عملکرد ۲ ساله اداره استعدادهای درخشان گفت: در حال حاضر، یک‌هزار و ۱۲۰ دانشجوی نخبه و استعداد درخشان در رشته ها و مقاطع مختلف، در دانشگاه علوم پزشکی شیراز مشغول به تحصیل هستند.

احمد غلامی همچنین از مدال‌آوری ۵۲ دانشجوی دانشگاه در ۳ دوره المپیاد خبر داد و افزود: در المپیاد امسال نیز ۶۵۷ دانشجوی دانشگاه شرکت کردند و ۸۵ دانشجو نیز به بنیاد نخبگان معرفی شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha