• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۰:۳۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403022417804
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

معاون اداره کل راهداری استان اصفهان:

۱۰ هزار میلیارد تومان برای روکش آسفالت راه‌های استان اصفهان نیاز است

۱۰ هزار میلیارد تومان برای روکش آسفالت راه‌های استان اصفهان نیاز است

ایسنا/اصفهان معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان نیاز است تا بتوانیم وضعیت روکش آسفالت راه‌های استان را به سطح نسبی قابل قبول و خوبی تبدیل کنیم

مهدی فقهی امروز (دوشنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه)  در بازدید تعدادی از خبرنگاران از پروژه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان، اظهار کرد: در صورت تامین قیر و اعتبارات لازم، هر سال حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از جاده‌های استان روکش می‌شود. اعتبار زیادی برای این کار نیاز است که با توجه به تغییر قیمت‌ها، به‌صورت روزانه امکان برآورد دقیق آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان نیاز است تا بتوانیم وضعیت روکش آسفالت راه‌های استان را به سطح قابل قبول تبدیل کنیم، ادامه داد: بسیاری از محورهای ارتباطی استان نیازمند روکش حفاظتی و اساسی است که در زمان حاضر عملیات لکه‌گیری و روکش راه‌های منطقه در قالب ۲۰ گروه در حال انجام است.

معاون حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با تاکید بر اینکه برنامه‌های خوبی در زمینه روکش آسفالت حفاظتی راه‌های روستایی و فرعی استان وجود دارد تا بتوانیم مشکلات این خطوط را حل کنیم، گفت: اعتبار راه‌های روستایی به‌صورت استانی اختصاص پیدا می‌کند و باید مسئولان سازمان برنامه و بودجه استان توجه ویژه‌ای به این اعتبارات داشته باشند تا بتوانیم در قالب قراردادهای مختلف، مقاطع نیازمند روکش آسفالت را با اولویت اجرا کنیم.

فقهی با اشاره به اهمیت ساماندهی و ایمن‌سازی ورودی‌های اصفهان به منظور افزایش ایمنی آن‌ها اضافه کرد: محورهای ارتباطی ورودی به شهرهای بزرگ از جمله کلانشهر اصفهان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و برنامه‌های خوبی توسط اداره کل راهداری استان به منظور ایمنی این محورها در دستور کار قرار دارد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان با اشاره به محور اتوبان معلم به سمت تهران به‌عنوان یکی از ورودی‌های اصفهان تصریح کرد: عملیات ایمن‌سازی روفوژ میانی این محور به طول ۲۵ کیلومتر اجرا و با این کار وقوع حوادث در این محور نسبت به سال گذشته حدود ۵۰ درصد کمتر شده است.

او ادامه داد: اعتبار پیش بینی شده برای تکمیل این محور بیش از یک هزار میلیارد ریال است که بخشی از آن سال گذشته تامین شده و بخش دیگر آن باید از اعتبارات استانی و ملی هزینه شود تا این کار در زمان مشخص شده به اتمام برسد.

فقهی با بیان اینکه ساماندهی زیرگذرهای سواره‌رو و ۶ خطه کردن این محور در مرحله بعدی دستور کار قرار دارد، تاکید کرد: اجرا و نصب تابلوهای اطلاعاتی و کیلومترشمارهای آن در مرحله بعد به‌عنوان محور کریدوری از سمت تهران به شیراز در نظر گرفته شده که با اولویت تقاطع‌های غیرهمسطح، در حال اجراست.

او با اشاره به اینکه جاده نایین به اصفهان یکی دیگر از ورودی‌های شهر اصفهان است که نابسامانی‌ زیادی در محدوده پل سه راهی فرودگاه به سمت جیلان‌آباد دارد، اظهار کرد: با تبدیل نیوجرسی‌های قدیمی به مفصلی و اجرای شبکه روشنایی، این محور نیز از ایمنی کافی برخوردار خواهد شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان تصریح کرد: ساماندهی ادامه محور جیلان‌آباد به سمت جاده سجزی، کوهپایه و نایین در مقطع بعدی برنامه‌های راهداری استان قرار دارد که مقاطع نیازمند به ساماندهی از جمله دوربرگردان‌ها در دستور کار کمیته راه‌های استان است و مقاطع نیازمند ایجاد راه دسترسی و دوربرگردان مشخص شده تا ساماندهی مناسبی در منطقه شرق اصفهان و ورودی این کلانشهر انجام شود.

وی  با اشاره به اینکه پروژه اتوبان فرودگاه به طول ۱۲ کیلومتر از دیگر پروژه‌های اداره کل راهداری اصفهان است، تصریح کرد: در مرحله نخست این پروژه از پل فرودگاه تا پل آفتاب به طول ۹ کیلومتر در دستور کار قرار گرفته که هشت کیلومتر آن انجام شده است و یک کیلومتر باقی مانده در زمان مقرر به اتمام خواهد رسید.

فقهی تاکیدکرد: یکی از مشکلات این محور، تابش نور مقابل هنگام شب بود که خیرگی چشم رانندگان باعث انحراف و وقوع حوادث می‌شد که با اجرای طرح ضریب ایمنی در این مقطع افزایش یافت و از بروز حوادث در این محور بسیار کاهش پیدا کرد.

او با اشاره به اینکه محور فرودگاه به‌عنوان یکی از محورهای ورودی اصلی و تشریفاتی اصفهان محسوب می‌شود، افزود: ساماندهی تقاطع‌ها و دسترسی‌های اطراف آن هم در دستور کار قرار دارد که در ادامه این محور هم به‌صورت ۶ خطه خواهد شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان گفت: اعتبار اجرای پروژه هزار میلیارد ریال است که حدود ۳۵۰ میلیارد ریال برای روفوژ آن هزینه شده و روشنایی و تعریض حاشیه‌های آن نیز حدود ۶۰۰ میلیارد ریال نیاز دارد تا با اجرای آن محدوده اتوبان فرودگاه هم بطور کامل ایمن شود.

او یادآور شد: محور اصفهان به سمت شیراز (محور بهارستان یا خلیج فارس) جزو هفت محور پُرترافیک کشور، یکی از محورهای پرتردد استان نیز به شمار می‌آید که روزانه بیش از ۷۰ هزار وسیله نقلیه در آن تردد می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه این محور به‌عنوان راه ارتباطی صنایع، محل استقرار تالارهای پذیرایی و تاسیسات و اداره‌های مهم است، تصریح کرد: راه ارتباطی اصفهان به شیراز، کریدور شمال به جنوب محسوب می‌شود که بروز کوچک‌ترین مشکل در این محور تبعات بزرگی برای استان به همراه دارد.

فقهی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای ساماندهی حفاظ میانی این محور در حدود ۱۷ کیلومتر تا پلیس راه اصفهان-شیراز گفت: حدود ۱۰ کیلومتر از آن تا شهر بهارستان در دستور کار مرحله نخست قرار گرفته که ۷۰ درصد از زیرسازی و نصب نیوجرسی‌های آن انجام و روشنایی این مقاطع تا حدود ۷۰ درصد نصب و اصلاح و سه مورد از دوربرگردان‌های حادثه‌ساز آن نیز مسدود شده است.

وی با بیان اینکه خرابی زیادی در روکش آسفالت محور اصفهان- بهارستان وجود داشت، خاطرنشان کرد: اجرای لکه‌گیری این محور با وجود حجم ترافیک زیاد در سال گذشته با شکیبایی شهروندان انجام و روکش بخشی از آن هم انجام شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۲-۲۵ ۰۰:۴۸

باسلام واقعا وضعیت جاده خرابه من به دلیل شغلی مجبورم هر هفته از ساوه به اصفهان بیام و شرایط جاده ماشین و اعصاب مون رو داغون کرده خواهش میکنیم که فکری کنید به حال جاده