• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۱:۳۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403022417827
  • خبرنگار : 50042

حج مظهر اقتدار امت اسلام است

حج مظهر اقتدار امت اسلام است

ایسنا/گیلان نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان حج را مرکز ظهور ارزش‌های اسلامی و نشان دادن اقتدار امت اسلامی دانست و گفت: حج موجب سلامتی جسم، بی‌نیازی انسان و اتحاد دنیای اسلام می‌شود و مسلمانان با دیدن یکدیگر، ابهت و اتحاد اسلام را درک می‌کنند.

آیت‌الله رسول فلاحتی امروز، ۲۴ اردیبهشت‌ماه در دیدار با جمعی از مدیران و دست‌اندرکاران حج و زیارت استان گیلان‌ به‌ مناسبت هفته حج اظهار کرد: حج مرکز ظهور ارزش‌های اسلامی و نشان دادن اقتدار امت اسلامی است؛ قرآن نیز می‌فرماید مکه مرکز قیام امت اسلامی بوده و منظور از این قیام، قیام در مسائل مادی و معنوی است.

وی با اشاره به ثمرات دیدار مسلمانان با یکدیگر در سفر معنوی حج افزود: مسلمانان در سفر حج با دیدن یکدیگر، درک بیشتری نسبت به برادری در امت اسلام پیدا خواهند کرد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به آثار فراوان معنوی و اخلاقی حج گفت: حج موجب سلامتی جسم، بی‌نیازی انسان و اتحاد دنیای اسلام می‌شود و مسلمانان با دیدن یکدیگر، ابهت و اتحاد اسلام را درک می‌کنند. زائران خانه خدا همواره توجه خاصی به حجاج ایرانی دارند زیرا ایران اسلامی سرزمین معنویت‌هاست.

وی با تأکید بر ضرورت جدی گرفتن کار فرهنگی در این سفر افزود: برای یک روحانی کاروان، این ۳۰ روز می‌تواند به اندازه ۳۰ سال کار تبلیغی فرصت ایجاد کند چون در کنار زائران است و با آن‌ها ارتباط چهره به چهره دارد و لذا باید از این ظرفیت و فرصت برای انجام کار فرهنگی استفاده کرد. زائران در این سفر مراقبت کنند تا اسیر تبلیغات و ترفندهای رسانه‌ای جنگ نرم نشوند.

آیت‌الله فلاحتی ضمن بیان توصیه‌هایی به مدیران و دست‌اندرکاران حج و زیارت گفت: مراقبت از خود را در این سفر معنوی جدی بگیرید و سعی کنید خودتان هم از این سفر معنوی بهره‌مند شوید.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان حج را مرکز ظهور ارزش‌های اسلامی و نشان دادن اقتدار امت اسلامی دانست و گفت: حج موجب سلامتی جسم، بی‌نیازی انسان و اتحاد دنیای اسلام می‌شود و مسلمانان با دیدن یکدیگر، ابهت و اتحاد اسلام را درک می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha