• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۱:۳۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403022417828
  • خبرنگار : 50646

ضرب‌الاجل یک ماهه دادستان آستارا برای ساماندهی مرکز دفن زباله در آستارا

ضرب‌الاجل یک ماهه دادستان آستارا برای ساماندهی مرکز دفن زباله در آستارا

ایسنا/گیلان رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان آستارا گفت: دادستان شهرستان مرزی آستارا برای ساماندهی مرکز دفن زباله داداش آباد مهلت یک ماهه صادر کرد.

محمدرضا سلامی ریک امروز، ۲۴ اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به دستور دادستان شهرستان آستارا برای ساماندهی مرکز دفن زباله این شهرستان، اظهار کرد: بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته مبنی بر ساماندهی مرکز دفن زباله آستارا، دادستان شهرستان آستارا به عواقب زیست محیطی رهاسازی پسماندهای شهری بدون هیچگونه مدیریتی هشدار داد و دستگاه‎های مربوطه را موظف کرد در بازه زمانی یک ماهه نسبت به بهسازی محل اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه این مقام قضایی، حفاظت از محیط زیست را وظیفه ذاتی دستگاه قضایی و در ردیف مطالبات اساسی شهروندان دانست و افزود: بی‌تردید دادستانی در راستای احیاء حقوق عامه و تامین سلامت جامعه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

ضرب‌الاجل یک ماهه دادستان آستارا برای ساماندهی مرکز دفن زباله در آستارا

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان آستارا گفت: در راستای پیگیری این موضوع و همچنین مصوبات کارگروه مدیریت پسماند شهرستان و بازدید اعضای کارگروه که از محل دفن زباله و اماکن تخلیه نخاله‌های ساختمانی صورت گرفت بر لزوم بهسازی و ساماندهی سایت زباله تاکید و مقرر شد که شهرداری آستارا عملیات خاکپوشی، سلول سازی و سایر موارد فنی که در بهبود وضعیت زیست محیطی سایت موثر است در اسرع وقت انجام دهد.

سلامی خاطرنشان کرد: رهاسازی و تلنبار کردن پسماندهای شهری در سایت‌های زباله یکی از چالش‌های محیط زیستی خطرناک بوده که شهرداران و متولیان پسماند بر اساس تکالیف قانونی مصرح در قانون پسماند موظف به مدیریت اصولی آن هستند.

وی افزود: مرکز دفن زباله شهرداری آستارا به صورت محصور شده با بلوک سیمانی بوده و در حدود ۱۵ هکتار مساحت دارد که بنابر آمار ارائه شده توسط شهرداری، بطور متوسط روزانه حدود ۱۲۰ تن زباله در سطح آن تخلیه می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha