• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۲:۲۷
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1403022417849
  • خبرنگار : 71675

سمیعی: می‌توانیم ۸۰۰ دقیقه درباره اشتباهات داوری به سود رقیبان فیلم بسازیم

سمیعی: می‌توانیم ۸۰۰ دقیقه درباره اشتباهات داوری به سود رقیبان فیلم بسازیم

سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال می‌گوید این باشگاه در برابر توهین‌ها همیشه سکوت کرده‌ است.

به گزارش ایسنا، فرشید سمیعی، سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال بعد از برتری یک بر صفر استقلال برابر فولاد در هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر فوتبال ایران اظهار کرد: پیروزی مهمی بود که به دست آمد. بازی‌ها حساس است و این برد را به هواداران استقلال و مربیان تبریک می‌گویم.

وی افزود: از هواداران استقلال عذرخواهی می‌کنم که مقابل توهین‌هایی که به استقلال شد سکوت کردیم. استقلال یک باشگاه معمولی نیست. این باشگاه پرافتخارترین باشگاه ایرانی در آسیاست و هر نوع افتخاری باشد استقلال کسب کرده است. در دهه ۳۰ که استقلال قهرمان می‌شد، برخی باشگاه‌ها اصلا فعالیت نداشتند. شأن باشگاه استقلال در پاسخ دادن باید رعایت شود و به هر حمله‌ای نباید پاسخ بدهد ولی به این معنی نیست که صبر باشگاه استقلال ابدی است.

وی ادامه داد: هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال مصوبه‌ای دارد که درباره بیانیه‌ها یا مصاحبه‌های غیر مسئولانه تیم‌ها جریمه در نظر گرفته شود. جای تعجب دارد که برخی باشگاه‌ها فکر می‌کنند فراقانونی هستند و هیچ وقت شامل قانون نمی‌شوند و خیلی قشنگ قانون را به مسخره می‌گیرند. آنها باز هم بیانیه در قالب استوری صادر کردند و هیچ واکنشی از سوی قانون‌گذار ندیدیم. ما انتظار داریم که قانون فقط برای تیم‌های شهرستانی و کم‌تماشاگر اجرا نشود و برای همه اجرا شود.

او همچنین گفت: از سال ۱۴۰۱ – ۱۴۰۰ که قهرمان شدیم درخواست کردم حداقل یک تیم کارشناسی که وابستگی نداشته باشد، سه فصل اخیر را بررسی کند تا ببینیم کدام تیم از داوری‌ها منتفع می‌شود و کدام تیم‌ها متضرر می‌شوند. از همان زمان که این مطالب را گفتم، مطمئن باشید اگر موضوعی بود تا به حال چندین برنامه کارشناسی ساخته شده بود. با بررسی‌هایی که شده استقلال همواره جز متضررین از داوری بوده است. ما هیچ وقت به خود اجازه ندادیم درباره آرای کمیته انضباطی سایر تیم‌ها نظر بدهیم و توقع نداشتیم وقتی برابر توهین به جایگاه تیم ملی سکوت کردیم و وقتی برابر کتک زدن هواداران کنار اتوبوس سکوت کردیم و برابر فحاشی به توپ‌جمع‌کن‌ها سکوت کردیم، دیگران درباره ما اظهار نظر کنند. آرای کمیته انضباطی نشان می‌دهد که چه کسانی ممکن بود دچار محرومیت‌های مادام‌العمر شوند اما نشدند. به هیچ عنوان قبول ندارم که آرای کمیته انضباطی برای استقلال مهربانانه بوده و اتفاقا فکر می‌کنم سخت‌گیرنانه بوده است. درباره هاشمی‌نسب اگر لب‌خوانی‌ها را در نظر بگیریم و ملاک اعتبار قرار بدهیم، ما باید هر هفته ۴۰ یا ۵۰ محرومیت داشته باشیم. اگر قرار است برای استقلال سخت‌گیری شود، برای همه تیم‌ها باید اینطور باشد.

سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال درباره وضعیت آتیلا حجازی هم گفت: مراحل اداری کار او در حال انجام است.

او در پاسخ به این سوال که بازی هفته آخر این تیم برابر پیکان در کجا برگزار خواهد شد؟ گفت: از الان برای استقلال تعیین تکلیف می‌کنند که کجا بازی کند. متاسفانه برخی رقیبان ما واژه‌ها را در فوتبال تغییر داده‌اند. اگر بازی پیکان برابر آنها در قزوین با حضور هواداران برگزار شود، این عدالت می‌شود اما اگر استقلال بخواهد در شهر دیگری بازی کند عین ظلم می‌شود. استقلال هیچ وقت منتفع از چیزی نبوده و همیشه جوانمردانه بازی کرده است.

او درباره اینکه برخی کارشناسان داوری گفته‌اند کرنر منجر به گل استقلال درست نبوده است هم گفت: از این صحبت‌ها زیاد است. اگر بخواهیم داوری‌ها را رصد کنیم باید کل یک فصل را رصد کنیم که آیا یک تیم از داوری منتفع شده است یا خیر. ما اگر فیلم بسازیم شاید ۸۰۰ دقیقه بشود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۲-۲۴ ۲۲:۳۱

دقیقا. میشه از اشتباهات داوری به سود پرسپولیس، یک سریال ساخت