• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۳:۱۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403022417865
  • خبرنگار : 50589

مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان:

محور اصلی «برنامه ملی ورزش همگانی» رایگان سازی ورزش است

محور اصلی «برنامه ملی ورزش همگانی» رایگان سازی ورزش است

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به تدوین برنامه ملی توسعه و تعمیم ورزش همگانی در کشور گفت: خانواده محور اصلی در این برنامه بوده و هدف از آن مردمی و رایگان سازی ورزش است.

علیرضا کلانتری در نشست ملی هم اندیشی روسای گروه‌های توسعه ورزش همگانی و روستایی سراسر کشور در تبریز با اشاره به تدوین برنامه ملی توسعه و تعمیم ورزش همگانی در کشور اظهار کرد: در ۲ سال گذشته بر روی این برنامه ملی کار انجام شده و پس از بررسی مشکلات و چالش های حوزه ورزش همگانی در کشور، تصویب شده است.

وی با اشاره به اینکه تصویب کلیات سند پیشرفت ورزش کشور، بیان کرد: این سند آغازی است بر پایان بی برنامگی در ورزش کشور است و اولویت اصلی این سند، ورزش همگانی و مردمی سازی و رایگان سازی ورزش است و در این راستا دستگاه های مختلفی مانند وزارتخانه آموزش و پرورش، کار تعاون و رفاه اجتماعی، بهداشت درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم تحقیقات و فناوری با وزارت ورزش و جوانان همکاری می‌کنند.

مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: تمام برنامه‌ریزی‌های انجام شده در برنامه ملی توسعه و تعمیم ورزش همگانی کاملا خانواده محور است و در آن تلاش می شود حداکثر خلاقیت، ابتکار و نوآوری به کار گرفته شود تا این طرح برای همگان جذاب باشد.

کلانتری، با تاکید بر اینکه در این برنامه کمیت مدنظر نیست، ادامه داد: در این برنامه به دنبال کیفیت، تحرک و فعالیت بدنی در قالب فرهنگ‌سازی و نهادینه شدن در دل جامعه که خانواده در راس آن قرار دارد، هستیم و مخاطب این برنامه افرادی است که در فعالیت‌های ورزشی شرکت نمی‌کنند. 

وی با بیان اینکه ورزش همگانی اساس و پایه ورزش قهرمانی است، گفت: با توجه به افزایش افراد سالمند در جامعه، تلاش برای ایجاد زندگی باکیفیت و کم هزینه برای این افراد از جمله اهداف این برنامه است و برای موفقیت در اجرای این برنامه باید از ابزار ارتباطی و رسانه استفاده شود.

مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه در زمان کنونی تکنولوژی و هوشمندسازی، بشر را تنبل و کم تحرک کرده است، گفت: در این برنامه اولویت اول ایجاد تحرک و فعالیت بدنی بوده و توسعه ورزش همگانی در اولویت بعدی قرار دارد.

کلانتری، با اشاره به نبود حکمرانی در ورزش کشور، ادامه داد: بر اساس این برنامه، ورزش در خدمت فرهنگ، اقتصاد، اجتماع، سیاست و امنیت قرار می گیرد و اگر این حکمرانی مطلوب بر اساس خواسته ذینفعان تعریف شود در بخش‌های مختلف تاثیر خود را خواهد گذاشت.

وی اضافه کرد: حکمرانی مطلوب در ورزش از مسیر توسعه همگانی ورزش می‌گذرد و باید ورزش، تحرک و فعالیت بدنی در جامعه نهادینه شود و چالش‌ها و مشکلات پیش روی آن رفع شود.

کلانتری، با اشاره به برگزاری ۴۵ هزار رویداد ورزشی در کشور، افزود: با برگزاری این رویدادها حدود ۲۰۰ هزار میلیارد ریال صرفه جویی در بخش درمان شده است و سهم ورزش همگانی در این صرفه جویی باید مشخص و تبیین شود.

مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر توسعه ورزش همگانی گفت: تمام اقدامات انجام شده در این برنامه با اولویت قرار دادن بانوان و ایجاد دسترسی آسان، ارزان و رایگان مردم از خدمات ورزشی است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، کلانتری، با اشاره به برگزاری ۴۵ هزار رویداد ورزشی در کشور، افزود: با برگزاری این رویدادها حدود ۲۰۰ هزار میلیارد ریال صرفه جویی در بخش درمان شده است و سهم ورزش همگانی در این صرفه جویی باید مشخص و تبیین شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha