• سه‌شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۵
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403022518094
  • خبرنگار : 50187

دادستان خبر داد

از ممنوعیت کارگیری اتباع غیرمجاز در سیرجان تا توقیف کامیون‌های دارای بار اضافه

از ممنوعیت کارگیری اتباع غیرمجاز در سیرجان تا توقیف کامیون‌های دارای بار اضافه

ایسنا/کرمان دادستان شهرستان سیرجان گفت: جریمه به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در سال ۱۴۰۳ به ازای هر روز، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

مجتبی قدیمی ۲۵ اردیبهشت ماه در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: وزارت کار میزان جدید جریمه کارفرمایانی که از خدمات اتباع خارجی غیرمجاز و فاقد پروانه کار استفاده می‌کنند را حدود یک میلیون  و ۲۰۰ هزارتومان به ازای هر روز تعیین کرده است.

وی افزود: دستگاه قضایی در راستای جلب مشارکت مردمی برای صیانت از نیروی کار ایرانی و برخورد با کارفرمایان و یا واحدهای صنفی متخلفی که در بکارگیری نیروی کار مورد نیاز از اتباع غیرمجاز و یا فاقد مجوز کار مرتبط استفاده می‌کنند، با قاطعیت برخورد خواهد کرد .

دادستان سیرجان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به طرح تشدید برخورد با تخلفات ناوگان باربری، کامیون‌های متخلف حمل مواد معدنی، شن و ماسه که در محورهای مواصلاتی شهرستان اقدام به حمل با تناژ بار اضافه کرده بودند، از توقیف ۴۸ دستگاه کامیون متخلف خبر داد.

وی اظهار کرد: نبود نظارت توسط دستگاه‌های اجرایی متولی این امر در شهرستان موجب افزایش تخلفات مربوط به حمل بار شن و ماسه و مواد معدنی در محورهای مواصلاتی این شهرستان شده که علاوه بر بروز تصادفات، تخریب زیرساخت‌ها و راه‌ها را نیز به دنبال داشته است.

قدیمی  بر کنترل و نظارت بر تردد کامیون‌ها به صورت شبانه روزی از سوی اداره راهداری و پلیس راه تاکید کرد و گفت: از آنجایی که حمل بار با تناژ بالا باعث تخریب جاده و خسارت به بیت‌المال می‌شود، در راستای صیانت از حقوق عامه، پیشگیری از خسارت به ابنیه و راه‌ها و همچنین مدیریت ایمنی و امنیت راه‌ها و کاهش تصادفات و حوادث رانندگی، رصد روزانه محورهای شهرستان با حضور اکیپی از پلیس راه استان کرمان در حال اجراست و دستورات قضایی لازم به منظور برخورد قاطع با متخلفان صادر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha