• سه‌شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403022518191
  • خبرنگار : 50180

معاون استانداری کرمانشاه:

بزرگترین خطری که انقلاب اسلامی را تهدید می کند، خطر «تحریف» است

بزرگترین خطری که انقلاب اسلامی را تهدید می کند، خطر «تحریف» است

ایسنا/کرمانشاه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: بزرگترین خطری که انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند، خطر تحریف واقعیات است.

علی شعبانی، امروز(۲۵ اردیبهشت) در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، اظهار کرد: بزرگترین دشمن جمهوری اسلامی ایران و بزرگترین خطری که انقلاب اسلامی را تهدید می کند، خطر تحریف است.

وی ادامه داد: یکی از مقاطع زمانی که دچار تحریف شده و نسل جوان از رخدادهای آن اطلاع کافی ندارد، دهه ۶۰ و دوران دفاع مقدس است که این فصل طلایی انقلاب آنطور که باید و شاید به نسل جدید معرفی نشده است.

شعبانی با بیان اینکه رخدادهای دوران دفاع مقدس نیاز به تبیین و بازخوانی دارند، ادامه داد: باید حافظه تاریخی فرزندانمان را بر اساس واقعیت‌ها بسازیم، چون اگر خودمان پای کار نباشیم و در مورد واقعیت‌ها روشنگری نکنیم، دشمنان واقعیت‌ها را وارونه به نسل جدید منتقل خواهند کرد.

وی با بیان اینکه باید نسل جدید را در جریان از خودگذشتگی رزمندگان دوران دفاع مقدس بگذاریم، گفت: برگزاری مراسم گرامیداشت مناسبت های مهم دوران دفاع مقدس همچون عملیات آزادسازی خرمشهر برای این است که یادمان نرود چه رخدادهایی در کشور ما اتفاق افتاده و جوانانمان را هم در جریان این رخدادها بگذاریم. 

شعبانی ادامه داد: باید بگونه‌ای رخدادهای دوران دفاع مقدس را برای جوانانمان تعریف کنیم که آنها دقیق بدانند در دوران دفاع مقدس چه اتفاقاتی برای فرزندان این مرز و بوم افتاده و خدای نکرده ۱۰ سال آینده نسل جدید دوران مقدس را صرفا به درگیری بین دو کشور محدود ندانند.

وی تاکید کرد: در برگزاری ویژه برنامه هایی مثل عملیات آزادسازی خرمشهر باید علل و عوامل سقوط و آزادسازی خرمشهر را واکاوی کرده و رخدادهای واقعی آن زمان را برای نسل جدید تبیین کنیم تا نسل جوان بدانند که سقوط خرمشهر در اثر چه علل و عواملی رخ داده است.

شعبانی خواندن کتاب «رازهای دهه ۶۰» نوشته مرتضی صفارهرندی را به همه خصوصا نسل جوان توصیه کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha