• سه‌شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1403022518244
  • خبرنگار : 30057

سهم کمتر از ۳ درصدی اقتصاد دانش‌بنیان از کل اقتصاد کشور

سهم کمتر از ۳ درصدی اقتصاد دانش‌بنیان از کل اقتصاد کشور

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، گفت: حجم اقتصاد دانش‌بنیان از کل اقتصاد کشور کمتر از ۳ درصد است و هنوز ۱۰ شرکت دانش‌بنیان حریف صنایع بزرگ سنتی کشور مانند فولاد مبارکه و پتروشیمی‌ها نشده‌اند.

به گزارش ایسنا، دکتر سیاوش ملکی‌فر امروز در جشنواره ایده تا بازار دانشگاه تهران که در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، تاسیس این صندوق را مربوط به سال ۱۳۹۲ دانست که با هدف حمایت از کارآفرینی مبتنی بر فناوری بوده است.

وی افزود: از آنجایی که توسعه فناوری همراه با ریسک است، در دنیا و در ایران دولت‌ها با ارائه حمایتی، ریسک فعالیت‌های این شرکت‌ها را کاهش می‌دهند.

ملکی‌فر این صندوق را زیر نظر رئیس‌جمهور عنوان کرد و یادآور شد: این صندوق با سرمایه ۳ هزار میلیارد تومان است که از دو هفته قبل میزان سرمایه این صندوق به ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت و قرار است این سرمایه برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، سرمایه‌گذاری شود.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر اینکه هنور شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد کشور عدد معناداری را به خود اختصاص نداده‌اند، خاطرنشان کرد: حجم اقتصاد دانش‌بنیان از کل اقتصاد کشور کمتر از ۳ درصد است و هنوز ۱۰ شرکت دانش‌بنیان حریف صنایع بزرگ سنتی کشور مانند فولاد مبارکه و پتروشیمی‌ها نشده‌اند.

ملکی‌فر با بیان اینکه در حال حاضر زور شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد کشور بیشتر است، یادآور شد: ولی سهم دانش‌بنیان‌ها در اقتصاد در حال افزایش است و ما با حمایت از چنین رویدادهایی به دنبال توسعه کارآفرینی مبتنی بر فناوری هستیم.

وی با تاکید بر اینکه این صندوق از همه شرکت‌های دانش‌بنیان در هر سطح بلوغی حمایت می‌کند، گفت: ما در برنامه‌هایی که تدارک دیدیم، در سال جاری نه تنها از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌شود، بلکه از شرکت‌هایی که هنوز دانش‌بنیان نشده‌اند نیز حمایت خواهد شد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha