• سه‌شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403022518307
  • خبرنگار : 30147

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست زاوه خبر داد

دستگیری شکارچیان مسلح به سلاح جنگی در زاوه

دستگیری شکارچیان مسلح به سلاح جنگی در زاوه

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست زاوه از دستگیری شکارچیان مسلح به اسلحه جنگی و کشف یک قبضه اسلحه کلاش و یک قبضه سلاح ساچمه زنی غیرمجاز در زاوه خبر داد.

محمد مظلوم پناه ۲۵ اردیبهشت در گفت و گو با ایسنا در تشریح این خبر گفت: در پی گزارش مردمی مبنی بر حضور شکارچیان غیرمجاز در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان زاوه، مأمورین یگان حفاظت محیط‌زیست زاوه با همکاری قابل‌ تقدیر مأمورین یگان حفاظت محیط‌زیست فریمان به محل مذکور عزیمت کردند که پس از کمین متوجه خروج یک دستگاه خودروی پراید سفیدرنگ از داخل منطقه شدند.

وی ادامه داد: مأموران پس از متوقف نمودن خودرو و بازرسی در حضور سه سرنشین، از خودرو یک قبضه سلاح کلاشینکف، ۲۶ تیر فشنگ و یک پوکه مربوطه، یک قبضه سلاح تک لول غیرمجاز، سه عدد فشنگ چارپاره غیرمجاز و تعداد دو عدد فشنگ ساچمه، یک دستگاه دوربین ۸×۳۰ کشف و ضبط کردند.

مظلوم پناه افزود: طی هماهنگی با دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان زاوه این شکارچیان غیرمجاز بازداشت و خودروی آنان به پارکینگ منتقل شد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست زاوه با اشاره به اینکه منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان زاوه، با ۳۵ هزار هکتار وسعت، در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال غرب شهر تربت‌جام و در محدوده مشترک شهرستان‌های تربت‌جام، فریمان و زاوه واقع که دارای چشم‌اندازهای بسیار زیبا، آبشارهای متعدد، حیات‌وحش ازجمله گونه‌های ارزشمند نظیر قوچ، میش، کل و بز، پلنگ و پوشش گیاهی متنوع است.

وی بابیان اینکه ۹۵ هزار هکتار از عرصه‌های شهرستان زاوه را مناطق شکارممنوع تشکیل می‌دهند، ابراز کرد: شمال، جنوب و غرب و شرق شهرستان زاوه را ۴ منطقه شکار ممنوع در برگرفته است.

مظلوم پناه ادامه داد: تمام تلاش خود را برای حفاظت از محیط‌زیست شهرستان به کار می‌گیریم و از شهروندان انتظار داریم در صورت مشاهده هرگونه حیوان وحشی در روستاها و شهرستان زاوه و یا تخلفات شکار و صید با شماره تلفن ۱۵۴۰ و یا نزدیکترین پاسگاه محیط‌بانی تماس بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha