• سه‌شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403022518411
  • خبرنگار : 50176

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اعلام کرد

فعالیت ۱۳ استاد معارف اسلامی در دانشگاه لرستان

فعالیت ۱۳ استاد معارف اسلامی در دانشگاه لرستان

ایسنا/لرستان مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان از فعالیت ۱۳ استاد معارف اسلامی در دانشگاه لرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب حاتمی‌کن‌کبود امروز، ۲۵ اردیبهشت‌ماه در نشست با مدیران و اعضای کمیته معارف اسلامی دانشگاه‌های لرستان که در سالن جلسات دفتر نهاد رهبری این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به اهمیت جایگاه دروس معارف اسلامی در دانشگاه‌ها گفت: در سند دانشگاه اسلامی و اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها گروه معارف دانشگاه‌ها یک نقش مهم و کلیدی است.

وی به اجرای طرح حامیم در دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: این طرح با وجود اینکه یک طرح مهم است، اما موفق شده تنها یک درصد از دانشجویان را جذب کند، همچنین در فعالیت‌های فرهنگی که از سوی معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی اجرا می‌شود تنها چند درصد از دانشجویان را می‌توان جذب کرد این در حالی است که همه دانشجویان واحدهایی در زمینه دروس معارف را باید طی کنند.

حاتمی‌کن‌کبود با بیان اینکه تأکید ویژه بر دروس معارف اسلامی در دانشگاه‌ها مطرح است، ادامه داد: دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد دروس معارفی شامل اندیشه اسلامی، تفسیر، متون تفسیری، اخلاق، آیین زندگی و... را باید طی کند و دانشجو در هر ترم چندین کلاس را با اساتید معارف می‌گذراند و این یک ظرفیت بزرگ است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان با بیان اینکه استاد معارف دانشگاه اگر بتواند به وظیفه خود به نحو احسن عمل کند بسیاری از هزینه‌هایی که برای جذب دانشجویان به برنامه‌های فرهنگی می‌شود کاهش خواهد یافت، بر لزوم تشکیل کارگروه دانشگاهی معارف در همه دانشگاه‌های استان تأکید کرد و افزود: این کارگروه‌های معارف در بعضی از دانشگاه‌ها تشکیل شده و ضرورت دارد سایر دانشگاه‌ها نیز اقدامات لازم در این زمینه را داشته باشند.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری به فعالیت ۱۳ استاد معارف اسلامی در دانشگاه لرستان اشاره کرد و ادامه داد: جذب شش نفر از این اساتید در این دوره اتفاق افتاده که چهار نفر جذب و دو نفر نیز در مراحل مصاحبه و جذب قرار دارند.

حاتمی‌کن‌کبود با بیان اینکه در هر دانشگاه گروه معارف زیر نظر معاونت آموزشی فعالیت دارد و نقش چندانی در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌ها ندارد، به راه‌اندازی دبیرخانه نهضت نهج‌البلاغه در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: لازم است در این راستا موضوع نهج‌البلاغه نیز در دانشگاه‌ها به‌طور جد دنبال شود و در جلسات بحث‌های مرتبط با خطبه‌ها و حکمت‌های نهج‌البلاغه نیز مطرح شود، چراکه حمایت از نهج‌البلاغه حمایت از خودمان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha