• سه‌شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403022518450
  • خبرنگار : 50405

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی:

ارائه خدمات مطلوب به زائرین نیازمند تلاش‌ بیشتری است

ارائه خدمات مطلوب به زائرین نیازمند تلاش‌ بیشتری است

ایسنا/خراسان رضوی قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: من از دستگاه‌های اجرایی خواهش دارم بیش از پیش همراه با ما پای کار خدمت به زائر باشند.

مصطفی فیضی امروز ۲۵ اردیبهشت‌ماه، در نشست خبری اعلام برنامه‌های دهه کرامت که در دفتر معاونت خدمات زائرین حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت اظهار کرد: حدود ۱۵ سال است آستان قدس جشن‌های بزرگ دهه کرامت را برگزار می‌کند. این مناسبت‌ها و به ویژه میلاد امام رضا(ع) بهانه‌ای است برای خانواده بزرگ خدمت در تجدید بیعت با اهل بیت(ع).

وی با بیان اینکه دهه کرامت توفیقی است برای توجه به آرمان‌های دینی، افزود: بر همین اساس بنا به دستور تولیت آستان قدس، برنامه‌های مفصلی در بخش‌های مختلف آستان همه ساله برگزار می‌شود. امسال هم با ارتقای فعالیت‌ها در بخش‌های مختلف افتخار این را خواهیم داشت تا برگ زرین دیگری بر کارنامه آستان اضافه کنیم.

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه در دوره فعلی تولیت فعالیت‌ها با ۴ محور انجام می‌شود، عنوان کرد: اولین و مهمترین محور توجه ویژه به‌ حرم مطهر و زائرین و مجاورین و این قطعه بهشتی است. تمام بخش‌ها موظف‌اند به مدیریت عالی حرم کمک کنند. تمام فعالیت‌های ما نهایتا به حرم مطهر و زائرین ختم می‌شود.

فیضی با بیان اینکه محور بعدی نذورات و وقوفات است، عنوان کرد: افتخار ما این است که آستان قدس صرفا بر مبنای وقف و نذر اداره می‌شود. ما موظف به هزینه موقوفات در راستای اجرای نیت واقف هستیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های آستان قدس در حوزه‌ علمی، بیان کرد: مدارس امام رضا و دانشگاه‌های امام رضا و علوم رضوی بخشی از وظایف و خدمات ما در حوزه فرهنگی هستند. همچنین در دوره اخیر آستان قدس نسبت به فعالیت‌های اجتماعی خود از جمله توجه به حاشیه شهر، خدمت‌رسانی به معلولین، توجه به خانواده، جوانان و نوجوانان، کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و ده‌ها فعالیت دیگری که اوج آن را در دوره کرونا هم دیدیم‌ اهتمام دارد و اکنون هم در دهه کرامت توجه ویژه‌تری به این فعالیت‌ها می‌شود.

قائم‌مقام تولیت آستان قدس با بیان اینکه امسال چند اتفاق ویژه داشتیم، گفت: اولین اتفاق، برگزاری پنجمین کنگره بین‌المللی امام رضا(ع) است‌ که‌ روز گذشته آغاز و امشب با حضور اندیشمندان و با سخنرانی رئیس‌جمهور خاتمه می‌یابد. این کنگره پس از ۳ دهه وقفه در حال برگزاری است.

فیضی ادامه داد: اتفاق بعدی این است که آستان قدس با هدف کمک به اجرای سیاست‌های نظام و همراهی با دولت سیزدهم افتخار دارد کلینیک تخصصی درمان ناباروری که از بزرگترین مجموعه‌ها در نوع خود است را در دهه کرامت افتتاح کند.

وی ضمن تشکر از دستگاه‌های مختلف اجرایی برای همکاری با آستان قدس، بیان کرد: من از دستگاه‌های اجرایی خواهش دارم بیش از پیش همراه با ما پای کار خدمت به زائر باشند. هنوز کمبودهایی باقی است و برای رسیدن به یک سطح مطلوب و در شان آستان قدس باید بیشتر تلاش شود. ما تمام توان خود را به میدان آورده‌ایم، اما در حمل‌ونقل، اسکان و خدمات اولیه به زائرین و مجاورین نیازمند ارتقاء هستیم‌.

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه جمعیت زائر در خلوت‌ترین روزها بالغ‌ بر ۲۰۰ هزار تشرف است‌، گفت: این عدد در روزهای مناسبتی به جمعیت چند میلیون نفری می‌رسد. خدمت‌رسانی به این زائرین در پهنه بالغ بر یک میلیون مترمربع، کار سنگینی است. آستان قدس اولویت خود را خدمت‌رسانی به زائرین قرار داده است.

فیضی با بیان اینکه ارتقای معنوی و تعالی زیارت بخش دیگر فعالیت‌های ماست، اظهار کرد: توجه به ساحت قرآن معرفت‌افزایی، توجه به خانواده و کودک و.‌.. از اقدامات انجام شده در این بخش است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha