• سه‌شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۷:۴۷
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403022518627
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مسئول دفتر نمایندگی رهبری در حج و زیارت استان اردبیل:

زائران با رفتار شایسته، تأثیرپذیری برای کشور میزبان داشته باشند

زائران با رفتار شایسته، تأثیرپذیری برای کشور میزبان داشته باشند

ایسنا/اردبیل مسئول دفتر نمایندگی رهبری در حج و زیارت استان اردبیل گفت: زائران با رفتار و منش احترام آمیز در اماکن زیارتی و هتل‌ها، خود را به‌عنوان الگوی مناسب و شایسته نشان دهند تا تأثیرپذیری بیشتری برای کشور میزبان و زائران سایر کشورها داشته باشند.

حجت الاسلام عبدالله بیدار در خصوص رعایت قوانین و مقررات کشور عربستان در اماکن عمومی و زیارتی از زائرین خواست از بح‌ های شبهه برانگیز و حساسیت زا خودداری کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی حج و زیارت استان اردبیل  وی ادامه داد: زائران استان با رفتار و منش احترام آمیز در اماکن زیارتی و هتل ها خود را به‌عنوان الگوی مناسب و شایسته نشان دهند تا تأثیر پذیری بیشتری برای کشور میزبان و زائران سایر کشورها داشته باشند.

در سفر حج حس انسان دوستی و مهر و محبت خود را ابراز کنیم

در ادامه این مراسم محسن علایی، مبلغ فرهنگی بعثه ضمن تشریح ساختار اعتقادی کشور عربستان گفت: زائرین سعی کنند در کلیه اماکن زیارتی و نمازهای جماعت بصورت جمعی و کاروانی حضور داشته باشند و از بحث اعتقادی با افراد دیگر پرهیز نمایند، چراکه احتمال دخالت شرطه ها و مأمورین امر به معروف را دارد و ممکن است برای زائران مشکل ایجاد شود.

وی افزود: حج مرکز حضور مسلمانان همه کشورها است و لذا در برخورد با آنان در اماکن زیارتی احترام متقابل داشته و حس انسان دوستی و مهر و محبت خود را ابراز نماییم تا از ما ایرانیان خاطره خوبی داشته باشند و با زبان احترام انسانیت خود را نشان دهیم.

علایی در خصوص حساسیت طرف عربستانی به تبرک و توسل و عدم استفاده از مهر در نماز و مسایل اعتقادی ما اظهار کرد: زائران استان اردبیل از گفتگو با دیگر زائران و مأمورین عربستان در این خصوص اجتناب نمایند.

این استاد دانشگاه و مدرس زبان عربی خاطرنشان کرد: زائرین وظیفه دارند تا به قرائت قرآن و نماز و اعمال و مناسک خود بپردازند و از بحث و جدل با دیگر زائران کشورهای غیر دوری کنند.

وی افزود: پاسخ و بحث در این خصوص توسط علما و دانشمندان ما در محافل علمی انجام می شود و بصورت منطقی و مستدل و بر پایه مفاهیم قرآنی ارایه می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha