• سه‌شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۸:۳۴
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403022518656
  • خبرنگار : 50188

ترکیب جمعیتی رفسنجان و انار چگونه است؟


ترکیب جمعیتی رفسنجان و انار چگونه است؟

ایسنا/کرمان معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان درباره گروه‌های سنی و ترکیب جمعیتی رفسنجان و انار، گفت: ۷.۷ درصد جمعیت شهرستان‌های رفسنجان و انار را کودکان، ۲۳.۶ درصد نوجوانان، ۱۶.۷ درصد جوانان، ۴۱.۶ درصد میانسالان و ۱۰.۲ درصد را سالمندان تشکیل می‌دهند.

زینب حیدری امروز، ۲۵ اردیبهشت‌ماه در نشست خبری روز ملی جمعیت، اظهار کرد: نرخ فرزندآوری در شهرستان رفسنجان در حال حاضر ۱.۶۳ بوده و نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی با بیان این‌که جمعیت شهرستان رفسنجان بیش از ۳۶۳ هزار و ۷۰۰ نفر است، افزود: از این تعداد ۳۰۵ هزار نفر ایرانی و بیش از ۵۸ هزار و ۷۰۰ نفر غیر ایرانی هستند.

وی ادامه داد: بیش از ۳۹ هزار و ۱۰۰ نفر از جمعیت شهرستان را سالمندان ایرانی تشکیل می‌دهند و سهم کودکان ۲۲ هزار و ۱۰۰ نفر ایرانی است.

حیدری با اشاره به این موضوع که در سال‌های گذشته رشد سریع در کنترل موالید داشته‌ایم، افزود: ۷.۷ درصد جمعیت شهرستان‌های رفسنجان و انار را کودکان، ۲۳.۶ درصد نوجوانان، ۱۶.۷ درصد جوانان، ۴۱.۶ درصد میانسالان و ۱۰.۲ درصد را سالمندان تشکیل می‌دهند.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان درباره آمار موالید ایرانی در رفسنجان و انار نیز توضیح داد: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۴۹۴ نفر در انار و ۳۹۴۴ نفر در رفسنجان، در سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۳۰ نفر در انار و ۳۹۵۶ نفر در رفسنجان و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۳۲ نفر در انار و ۳۶۷۹ نفر در رفسنجان تولد داشتیم.

مهمترین علت تمایل نداشتن خانواده‌ها به فرزندآوری چیست؟

حیدری تصریح کرد: مهاجرت، تولد، مرگ‌ومیر در میزان نرخ جمعیت مؤثر است و عوامل فرهنگی و اجتماعی ۵۰ درصد علت تمایل نداشتن خانواده‌ها به فرزندآوری است و مسائل اقتصادی درصد کمتری دارند. جدا از مسائل فرهنگی و اجتماعی، نباید از نقش دولت‌ها در افزایش یا کاهش جمعیت غافل شد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان نیز در این نشست خبری گفت: عامل اصلی مؤثر بر جمعیت عوامل اقتصادی اجتماعی است.

علیرضا عرب علیدوستی افزود: از میزان ۵۰ درصدی عوامل فرهنگی اجتماعی، ۱۰ درصد محیط زیست، ۱۵ درصد عوامل ژنتیک و مابقی یعنی ۲۵ درصد مربوط به سلامت که شامل درمان و بهداشت می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت رفسنجان ادامه داد: اگر هر خانم بین دو تا سه فرزند به دنیا بیاورد، می‌توان به بهبود نرخ جمعیت امیدوار بود.

وی خاطرنشان کرد: ما از خانواده‌هایی که از فرزندآوری استقبال می‌کنند، حمایت می‌کنیم و دولت‌ها وظیفه دارند شرایط را برای زندگی جوانان فراهم کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha